overcorrectie?????

  • Els

    Het rare is dat ik bij het vooronderzoek ineens een cilinder had, en na het laseren ook nog, terwijl hij wel behandeld is. Ik bliijf het gevoel houden dat er een cilinder is gelaserd is, die ik voor die tijd niet had.

    volgens de “deskundigen” kan ik van die lichte afwijking geen klachten hebben!

    Maar heb ze wel degelijk dus. En het gevoel dat er geen oplossing voor komt maakt me zwaar depressief.

  • Basmeneer

    Daar betaal je normaal voor als ze dat doen……………Nee ff alle gekheid op een stokje: het hoornvlies heeft normaal zo'n kromming dat het licht in alle richtingen even sterkt gebroken wordt. Hierdoor ontstaat een brandpunt op het netvlies. Tijdens het laseren branden ze een deel van het weefsel weg, hierdoor ontstaat dus de kans dat er in bijvoorbeeld de horizontale richting meer wordt weggehaald dan in de verticale richtin. De horizontale richting is hierdoor zwakker geworden en breekt het licht dus minder sterk dan de verticale richting. Hierdoor ontstaat geen brandpunt (wat voor een scherp beeld zorgt) maar een “brankvlek”. Daarom is het ook nooit gegarandeerd dat je na een laserbehandeling geen bril nodig hebt.

    Bovendien kan een cilinder op elk moment ontstaan en weer net zo snel verdwijen.

  • Rob

    Hoi Els,

    Heb je nog steeds last van dit probleem, ik den kdat ik excat hetzelfde probleem heb namelijk.

    Mijn sterkte links is +0.25 en -0.25 cilinder

    Mijn sterkte rechts is -0.25 en -0.25 cilinder

    Ik heb in mijn linker oog klachten, pijn en zere nek aan de linker kant.

    Hoor graag hoe het met je gaat.

    Rob