overcorrectie?????

  • ellen

    Denk wel eens dt het een oplossing is om links en rechts gelijk te maken. Dus rechts een kwartje bij laten laseren. (Links minder sterk maken kan niet) Zal in ieder geval af zijn van het soms irritante gevoel dat links sterker is als rechts. Zal dan op +0,25 en -0,25 cilinder zitten voor elk oog. ken iemand die exact die sterkte heeft en zich prima voelt.

    Heb soms het gevoel dat ik scheef ben. Ik zie 160% dus ben heel kritisch op wat ik zie. Als er iets niet klopt heb ik daar gelijk last van. Is me verteld.

    Kan ik overleggen met de laserkliniek, maar zij zullen niet staan te springen, omdat rechts al op 0 zit. Kan ik hierop aandringen???

    Vraag dit niet uit pietluttigheid,maar omdat ik me niet lekker voel, en een oplossing zoek!

    Ben ervan overtuigd dat mijn klachten uit mijn ogen komt.

  • Marco

    Misschien moet je gewoon niet zo zeuren?

  • Meus

    Beste Ellen,

    Een tweede laserbehandeling om het rechter oog slechter te maken is naar mijn idee een beetje de wereld op zijn kop zetten. Ik vraag me bovendien af, of het zal helpen. Je weet namelijk niet exact wat de oorzaak is van je klachten als ik op je verhaal afga. Een minder goed tweede oog zou de klachten ook kunnen verergeren.

    Als je meetgegevens kloppen heb je inderdaad al een droomresultaat.

    Bovendien is het bij mijn weten tegenwoordig in principe wel mogelijk om een geringe pluskorrektie met laseren te behandelen, maar ook hier geldt weer dezelfde onzekerheid en bovendien zul je eerst deskundig advies in moeten winnen over de vraag of dat bij jouw ogen nog mogelijk is.

    Dus ik zou geen nabehandeling eisen maar eerst deskundig advies inwinnen bij je laserkliniek of je eigen oogarts.

    Ik vind je klachten wel opvallend Ik heb zelf ongeveer Re : -0.5 cil : -0.25 en

    Li : -0.25 cil : -0.5. Je zou dus zeggen slechter dan jouw ogen, ik heb ook ongeveer dezelfde leeftijd. ik heb er normaal gesproken niet zoveel last van. Maar elk oog is weer anders.

    Succes.

  • roy

    Hoe hoog was je sterkte voor het laseren dan?

    Misschien dat het daar iets mee te maken heeft?

  • Els

    1 oog zit in de plus, en ik denk dat ik daar last van heb. Zie vreselijk scherp. Zou soms willen dat het wat minder scherp was.

  • Hendrik

    Gebruik je nog druppels, die je zijn voorgeschreven na je laserbehandeling, zo ja wacht totdat je ze niet meer hoeft te gebruiken en kijk of je nog duizelig en misselijk bent.

  • Els

    de sterkte voor het laseren was - 1,25 en - 1,50. Dat was tenminste in mijn lenzen en in de bril allebei een kwartje sterker.

    Na het vooronderzoek kwam er iets anders uit. namelijk - 1,25 en -0,25 cilinder in beide ogen. Ik had daar mijn twijfels over omdat ik nog nooit een cilinder gehad had, en altijd wat verschil tussen links en rechts had. Heb nog contact met de kliniek gehad over mijn twijfels, maar het antwoord was, dat ik zeer consequente antwoorden heb gegeven, en dat het vaak voorkomt dat mensen terug moeten komen voor een nieuwe meting. bij mij was dat niet nodig.Ik heb daar op vertrouwd. Maar nu blijkt precies de dingen waar ik over twijfelde (cilinder en links iets minder sterk) de rest sterkte is.Of een nieuwe sterkte. Er is dus volgens mij wel heel precies gelaserd, maar verkeerd opgemeten. vind het nu vreselijk dat ik niet meer naar mijn gevoel heb geluisterd en toch aangedrongen heb op een nieuwe meting. Weet zeker dat ik me dan lekkerder had gevoelt. Ik zie 160% en zie dus heeel scherp.

    Of is dit een raar verhaal.

  • Meus

    De gemeten sterkte is dus iets lager dan je ´oude´ lenssterkte, je cilinder is bijna te verwaarlozen. Als er zeer precies was gelaserd zou je een - correctie over moeten houden en geen + correctie. Misschien moeoten je hersenen zich daar op instellen omdat die geen + correctie gewend zijn.

    Hoe lang is het geleden ? Zijn je ogen helemaal gestabiliseerd ? Een visus van 100 procent is overigens normaal. Als je adelaarsogen hebt noemt men het wel eens 120 procent. 160 procent klinkt mij vreemd in de oren, wie zegt dat ? En geldt dat dan voor één oog of voor beide ? Want met een plus afwijking is dat zowiezo niet mogelijk zou ik denken. En haal je die score alleen voor veraf ? Hoe zit het met je accomodatievermogen ?

    Allemaal zaken die van invloed kunnen zijn.

  • Els

    ik denk ook dat ik last heb van die plus sterkte. Maar wat kan ik daar nu nog aan doen? Het is al bijna een jaar geleden dat ik gelaserd ben. Er is mij altijd gezegd dat ik meer zie dan 100%. en daarom ook gauw “klaag” als er iets niet goed is. Heb ooit eens een lens gehad, die een kwartje te sterk was, en dat gaf ook naar zicht en hoofdpijn.

  • Meus

    Een goede laserkliniek zou je ook na een jaar moeten helpen, maar nogmaals ik weet niet of een tweede behandeling aan hetzelfde oog bij jou mogelijk is en of je van een lichte min afwijking minder last zou hebben. Ook ik heb wel eens hoofdpijn of een druk gevoel rond mijn ogen.

    Ik kan niet inschatten hoe hinderlijk het bij jou is. Als je heel gevoelig bent voor een kleine afwijking die misschien ook veroorzaakt wordt door een kleine scheefstand zul je denk ik toch op safe moeten spelen en wellicht in je linker oog een contactlens moeten dragen of anders een complete bril met rechts sterkte nul.

    Ik begrijp dat je hier niet op zit te wachten na een dergelijke ingreep, anderzijds hoort een restafwijking helaas wel bij de risico´s van een laserbehandeling. Ik zou toch overleggen met mijn oogarts voor een onafhankelijk deskundig advies.

    Succes !

    P.S. Els is toch Ellen ?