overcorrectie?????

  • Els

    Bedankt voor je serieuze advies.

    Het probleem is ook niet dat ik wel eens hoofdpijn heb. Maar vooral dat draaierige gevoel, waarvan ik vermoed dat het uit mijn ogen komt.Asl je naar voren gaat, dat je het gevoel hebt dat je nog verder naar voren gaat. Heb zelfs wel eens het gevoel gehad dat ik stomdronken was, terwijl ik geen druppel heb gehad. Heb telefonisch contact met kliniek gehad, maar zij vinden het een droomresultaat. Zie inderdaad ook geweldig. Bestaan er lenzen met zo weining sterkte????? En kijk je daar niet anders door dan door een gelaserd oog????? Zit ook niet te wachten op een nieuwe laser behandeling, met weer risico. en plus sterkte schijnt moeilijker te zijn dan min sterkte.Je klinkt alsof je er verstand van hebt. Ben je opticien???? Misschien moet ik eens naar een ‘gewone’ oogarts gaan en niet naar degene die me gelaserd heeft?

    Els is inderdaad Ellen.

  • Adriaan

    Beste Ellen.

    Als ik het goed begrepen heb, ben je 45 jaar en had je een lenssterkte van S-1.50.

    Nu heb je je laten laseren tot bijna nul. Heeft de laserkliniek je uitgelegd dat de keuze is of lezen zonder bril en lenzen / of laseren en de hele dag een leesbril op?

    De laserklinieken zijn dramatisch bezig om maar klanten te forceren uit een opdrogende markt. Ik vind een kliniek die een 45 jarige met een een sterkte van -1,50 lasert misdadig bezig.

  • Els

    Ze hebben me uitgelegd dat ik waarschijnlijk eerder aan een leesbril toe ben. Zie nu nog uitstekend van dichtbij. Zie zelfs beter van dichtbij dan met lenzen. met rechts wel beter dan met links.

  • Meus

    Nee Ellen, ik ben geen opticien maar ik heb in mijn opleiding wel te maken gehad met optika en optische instrumenten waardoor ik er wel wat vanaf weet. Mijn interesse voor deze onderwerpen is altijd gebleven.

  • Meus

    Of deze handelwijze misdadig is naar mijn mening pas te beoordelen als je weet of de voorlichting op een korrekte manier gegeven is. Iets anders is of je een laserbehandeling met deze sterkte op deze leeftijd aanbevelenswaardig vind. Daar kun je uiteraard van mening over verschillen.

    Ben je opticien Adriaan ? Of hoe weet je dat de markt voor laserklinieken opdroogt ?

  • paula

    Meus er wordt hier gesproken over cilinder. heb er wel eerder van gehoord, maar wat is het?

  • Meus

    Bij een ´normaal´ bolvormig oog worden alle lichtbundels via de breking van hoornvlies en ooglens keurig afgebeeld op het netvlies en moet je perfect kunnen zien. Als je alleen bijziend bent is de breking van het oog te sterk. Er ontstaat wel een goed scherp beeld echter voor het netvlies waardoor je het niet scherp waarneemt.

    Als het oog(Hoornvlies) niet geheel bolvormig is ontstaan er afwijkingen in de licht-breking omdat het oog op verschillende plaatsen het licht op een andere manier breekt.

    Dat betekent dat er geen scherpe beeldpunten ontstaan. Een punt wordt afgebeeld als een streepje waardoor er geen scherp beeld ontstaat. Als je oog niet exact bolvormig is(maar een beetje eivormig) wordt dat een cilindrische afwijking genoemd. Het kan dus zijn dat je sperisch geen afwijking hebt (Je bent dan noch verziend noch bijziend) en desondanks niet 100 procent scherp ziet. Dit heeft vaak te maken met een cilindrische afwijking. Een cilindrische afwijking komt echter ook vaak voor in combinatie met bijziendheid of verziendheid.

    Duidelijk zo ?

    Op Internet is ook het een en ander te vinden over deze materie.

  • Klaas

    Adriaan schreef:

    >

    > Beste Ellen.

    >

    > Als ik het goed begrepen heb, ben je 45 jaar en had je een

    > lenssterkte van S-1.50.

    > Nu heb je je laten laseren tot bijna nul. Heeft de

    > laserkliniek je uitgelegd dat de keuze is of lezen zonder

    > bril en lenzen / of laseren en de hele dag een leesbril op?

    >

    > De laserklinieken zijn dramatisch bezig om maar klanten te

    > forceren uit een opdrogende markt. Ik vind een kliniek die

    > een 45 jarige met een een sterkte van -1,50 lasert misdadig

    > bezig.

    Ben het helemaal met jou eens, en deze dame zal wel niet de laatste zijn, we kunnen nu wekelijks zien op tv wat voor narigheid het kan brengen, om in gezond vlees te snijden, maar ja je neemt zelf die beslissing om er wat aan te laten doen, en tekend er ook nog voor, dat de ander wast zijn handen in onschuld.

    Mevrouw wilde het zo graag, is dan hun antwoord.

  • ryanne

    wat heeft leeftijd er mee te maken? ze is toch geen 80 ofzo? 46! Beter alleen een leesbril dan een multifocale die je steeds op moet!

    raar vind ik dat. wat heeft leeftijd er mee te maken?

  • Basmeneer

    Die klachten kunnen wel degelijk komen van je lage sterkte. Je ziet 60% meer dan een gemiddeld persoon. Elk detail is voor jou zichtbaar en dus kan je heftig reageren op een sterkteverandering. In de geval dus je cilinder. Dat je nooit een cilinder hebt gehad zegt niks. Ikzelf heb jaren lang zonder gelopen, toen in allebei de ogen een cilinder. Op t moment alleen nog maar links, maar voor mijn gevoel heb ik rechts ook weer 1 nodig. Dus misschien is t toch wel nuttig om eens langs een optien te gaan voor een meting. Probeer eens leuke BRIL,hihihi

    Misschien Anti Fatique van Essilor of een flinke Huzaar.