+10 bij 3-jarige zoon

  • marloes

    Het woord flutwinkel zou ik niet gebruiken maar receptglazen oftewel “custommade” glazen kosten bij iedere opticien hetzelfde namelijk; de hoofdprijs!

    Iedere opticien kan dit soort glazen bestellen.

    Bij Zeiss (een merk glazen) heet dit soort lenzen: Clarlet 1.67 A-Sferisch Lotutec met als belangrijkste toevoeging Optima (diktereductie).

    Bij Essilor (een ander merk) heet dit Stylis 1.67 A-Sferisch Crizal Alize met Precal als diktereductie. Elke opticien kan met deze merken uit de voeten en geven het mooiste resultaat. Als mooi niet zo belangrijk is en je standaard goed genoeg lijkt dan kun je natuurlijk ook naar die opticien die de glazen “gratis” levert. Maar ik denk dat ze ook daar zullen zeggen; Neem a.u.b. een mooiere kwaliteit daar het er gewoon niet leuk uitziet als je je kind ziet met grote soepogen door de enorme vergroting die dit soort glazen geven. Maar dat is je eigen keus, bij dit soort sterktes is het of heel goedkoop of heel duur er tussen in bestaat niet en dit heeft dan weer te maken met allerlei technies gepraat over ontspiegelen, harden, slijpwijze etc etc etc Een glas wat er tussen in zit is eigenlijk vleesch noch visch.

    Nou de groeten en veel succes!

  • Lucia

    Fijn zo'n forum. Bedankt Marloes en Eric voor jullie commentaar.

  • Klaas

    Een recept voor een kind van 5 jaar, R S-5 L S-16,50= C+3,50 mijn beste Frans wat doet ge dan, heb het opgelost met een Titanflex, volgens mij een even degenlijk produkt. Ja en de glazen, dat was even zoeken, maar ook daar zijn we weer uit gekomen. Al moet ik zeggen dat het meer zoeken is dan vroeger, om eenvoudige kunststof glazen met een harde laag te krijgen.

  • DaChosen1

    idd, titanflex is een betere oplossing, en die glazen zijn bij Friedrichs te bestellen.

    Die gebruiken wij altijd bij hoge + sterktes in kinderbrillen. (CR39 Parolit). Superdun, wel een zo klein mogelijke diameter bestellen natuurlijk…, ik dacht dat ze vanaf 40 rond gaan ofzo.

    In een Lindberg AIR heb je trouwens een randdikte nodig van minstens 2mm zodat de glazen ruim 3x dikker worden dan noodzakelijk, geen goed advies dus voor een +10 bril…

  • DaChosen1

    ik durf te wedden dat ik met een 1.5 glaasje een dunner resultaat kan krijgen met +10 dan met welk asferisch 1.67 glas dan ook. Voorbeeld: ik verkocht eerst een brilletje aan een kind met +heelveel en heb daarvoor Stylis 1,67 gebruikt, dezelfde week nog een met Friedrichs 1.5 (of Zeiss kan ook) met een diameter van 40 in een klein brilletje (kleinere portomonnee) en die laatste kwam ruim 2x zo dun uit.

    Dus duur en 1.67 hoeft zeker niet altijd beter te zijn.

  • Marloes

    He, chosen one ga je mij nu vertellen dat 1.67 materiaal dikker is dan 1.5!!!!!

    Hou op schei uit…………je moet Stylis dan natuurlijk ook in 40 rond bestellen en randscherp. Scheelt toch weer 1/3 met je 1.5 glaasjes. Nou doei er staat weer een afaak voor me voor het een of ander.

  • Klaas

    Zijn wel dure glazen, maar ik had dus min glazen nodig. Trouwens in de plus sterkte is er volop keus, ook ENOT kan ze heel mooi maken, maar in dit geval kwam ik uit bij Rodenstock, en na het inslijpen viel het mij niet tegen.

  • Anske

    Nog tips voor een opticien in de buurt van Dongen? Dochter (2 jaar) heeft +10