Vrouwen in de optiek te serieus?

• Gerben

Ik denk dat het allemaal niet zo ingewikkeld is.

Volgens mij kunnen vrouwen net zo goed zijn als mannen in wat voor werk dan ook.

Probleem is alleen dat vrouwen over het algemeen veel meer van de “vorm van de dag” afhankelijk zijn. Zo kunnen ze dus op dinsdag uitblinken en op woensdag een totale off-day hebben. Er valt gewoon geen pijl op te trekken. Klanten (ook vrouwelijke) weten dit onbewust natuurlijk ook en kiezen instinctief de zekere weg; de mannelijke opticien. Meerdere studies bevestigen de theorie dat mannen veel standvastiger zijn wat stemming betreft.

Met opleiding, ervaring e.d. heeft dit dus helemaal niets van doen, het is de factor wispelturigheid welke hier de boosdoener is. Het ligt in de natuur bestorven, we hebben het maar te accepteren. En de klant dus ook. Daar komt nog bij dat voor veel vrouwen het werk bijzaak is. Als er thuis (in het huishouden) even iets niet lekker liep tijdens het ontbijt kan de werklust voor de hele dag verstoord zijn. Accepteren en niet corrigeren is mijn advies. Dat houdt de sfeer op het werk aangenaam.

Groet'n van Gerben.

• lisette

ruzie, ruzie

• sandra

ik ben het aardig met gerben eens

wat ik helemaal niet verveldend vind in de zaak is

dat iemand vraagt om een mannelijke collega want iedereen heeft zijn voorkeur en dat respecteer ik

er zijn ook genoeg mensen die het niet uitmaakt

bij mij is het in iedergeval privé en werk gescheiden

klant mag niet de dupe worden van privé ‘problemen’

heeft hij/zij toch niets aan en verdiend alle aandacht

groetjes sandra

• Daniel VII

Hallo Arjan,

Wat is dat nou voor reactie…..

Dit is wel heel erg generaliseren. Waarrom zouden vrouwen slechter zijn in de Optiek dan mannen, echte onzin. !!!!! Nog dommer is het om “alleen” maar uit te gaan van praktijkervaring. Sorry hoor maar daar redt men het niet mee in deze maatschappij. Een goede opleiding & diploma´s zijn zeer belangrijk. In ieder geval wel in de iets wat betere zaken.

En om terug te komen op die discriminatie van vrouwen in de optiek, ik werk samen met 1 mannelijke collega & 3 vrouwelijke collega's in de zaak en dit maakt het werken zeer aangenaam. Dit geeft een goede balans. Dat het vroeger misschien zo was dat er hoofdzakelijk mannen in de optiek werkten, wil nog niet zeggen dat vrouwen slechter zouden zijn dan de man.

Ik ben het eens met Carla. De opleidingen Optiek, maar ook Optometrie bestaat voor het grootste gedeelte uit vrouwelijke studenten, (in ieder geval die het einde halen)

Vroeger was het ook gebruikelijk om naar de oogarts te gaan en de opticien mocht niets aan het recept veranderen. Dat is tegenwoordig ook anders. Dus kom op zeg, beetje met je tijd meegaan.!!! Vrouw staat gelijk aan een man.

Daniel VII

(Mannelijke Opticien/ CL Spec. & Student Optometrie)