Ik denk dat het allemaal niet zo ingewikkeld is.
Volgens mij kunnen vrouwen net zo goed zijn als mannen in wat voor werk dan ook.
Probleem is alleen dat vrouwen over het algemeen veel meer van de “vorm van de dag” afhankelijk zijn. Zo kunnen ze dus op dinsdag uitblinken en op woensdag een totale off-day hebben. Er valt gewoon geen pijl op te trekken. Klanten (ook vrouwelijke) weten dit onbewust natuurlijk ook en kiezen instinctief de zekere weg; de mannelijke opticien. Meerdere studies bevestigen de theorie dat mannen veel standvastiger zijn wat stemming betreft.
Met opleiding, ervaring e.d. heeft dit dus helemaal niets van doen, het is de factor wispelturigheid welke hier de boosdoener is. Het ligt in de natuur bestorven, we hebben het maar te accepteren. En de klant dus ook. Daar komt nog bij dat voor veel vrouwen het werk bijzaak is. Als er thuis (in het huishouden) even iets niet lekker liep tijdens het ontbijt kan de werklust voor de hele dag verstoord zijn. Accepteren en niet corrigeren is mijn advies. Dat houdt de sfeer op het werk aangenaam.
Groet'n van Gerben.