Polisfestineren

• Henk

Druk met epibreren?

——————————————————————————–

Wie heeft het woord epibreren bedacht en wat betekent het?

——————————————————————————–

Epibreren is volgens Van Dale (1999) “door een onbekende ambtenaar bedacht en door S. Carmiggelt (rond 1950) bekend geworden.” Het betekent ‘niet nader aan te geven werkzaamheden verrichten (waarvan men de indruk wil geven dat ze belangrijk zijn, ook al stellen ze helemaal niets voor)’. Wie zegt dat hij druk is met ‘het epibreren van zijn computerbestanden’, zegt dus eigenlijk dat hij/zij niets te doen heeft.

Bix schreef:

>

> Hallo Dennis, Heb jij jouw opticien wel gevraagd of hij de

> bril niet voor je kan epibreren? Dat scheelt namelijk enorm

> veel tijdrovend werk voor de beste man (of vrouw) en het

> resultaat is zeker niet minder! Succes.

• arjan

Beste Henk, kan ik hieruit concluderen dat alle bovenstaande berichten niets om het lijf hebben? Blijft voor mij een vraagteken waarom de polifestineermachines een steeds prominentere plaats innemen op vakbeurzen.

• Filip de Grote

Is natuurlijk wel allemaal leuk en aardig Arjan Rutten maar ik vind het frappant dat je het woord fout schrijft. Dennis is de tread verkeerd begonnen door te schrijven poli s festineren terwijl dit uiteraard polifestineren moet zijn. Dennis treft geen blaam want die weet nu eenmaal niet beter maar jij al “vakman” had beter moeten weten. Ik zet dus ook grote vraagtekens bij je kunde en zou graag per ommegaande je inschrijvingsnummer willen hebben van de N.U.V.P. zodat we een en ander even kunnen controleren.

• Gerben

Volgen mij reageerde Henk op het bericht van Bix. Die had het helemaal niet over polifestineren. Ik snap dan ook niet waarom hij reageert op dit onderwerp.

Bix, kom jij overigens ook uit Twente. Jij zat toch ook op de vermaarde Chr. Huygensschool? Moet bijn wel want ik kan mij niet voorstellen dat er veel Bixen rondlopen.

Groeten van Gerben.

• Martin

Was Bix niet de bijnaam van die rare snuiter, Hooft genaamd, die altijd kachelpiependik achter het stuur kroop als hij zich weer eens bij leerlingen had opgedrongen bij een avondje voetbal kijken??

• bram

de bix van de chr. huygensschool is volgens mij gerben nieuwland, afkomstig uit twente. (gerbenix)

• Dennis

Hé maar dennis, je hoort eigenlijk niks anders dan wat de “vakmensen” er over kwijt willen, maar voorlopig heb jij nog steeds je vraag niet beantwoord.

Als je bril inderdaad pas een half jaar is, hoort je opticien hem gewoon om te ruilen.

Hij kan hem tensloten ook gewoon omruilen bij de fabriek. Doet hij dit echter niet, zou ik gewoon om het telefoon nummer van de fabrikant vragen, en daar verhaal halen. Want zeker binnen het jaar, hoor je daar gewoon een nieuwe voor te krijgen.

succes er mee hoor.

• arjan

Dus Gerben is Bix en Bix is Gerben. Wel apart om onder 2 pseudoniemen mee te doen in deze discussie. Ben je een gespleten persoonlijkheid Bix/Gerben.

Ik vind je onder je persoonlijkheid Gerben heel anders dan onder je persoonlijkheid Bix. Nou ik weet het niet meer hoor, maak er maar een kleurenfoto van. En wie ben jij dan Bram dat jij dit soort informatie onthoudt ?

• Dennis van Wijden

Dank je Dennis wat ben je toch een lieverd. Maar met jouw advies is mijn bril nog niet steeds niet gepolifestineert, louter terug gestuurd naar de fabrikant die mij dan een nieuwe stuurt en dan blijven we natuurlijk aan de gang.

Ik heb reeds een afspraak gemaakt met Martin die een topmachine in huis heeft (zie bericht Martin) en mijn bril strak in de polifestinatie gaat zetten.

• Gerben

Dennis van Wijden heeft gelijk. Als je de bril omruilt heb je het probleem gegarandeerd binnen afzienbare tijd weer. Nadat wij deze met de polifestineermachine hebben behandeld is het duurzaam opgelost. Onze gemiddelde klant wil toch minimaal zo'n 8 a 10 jaar met zijn bril kunnen doen. Ik ken maar weinig leveranciers die zo lang onderdelen na kunnen leveren. Ik vraag me weleens hardop af of het commercieel gezien wel slim is om te polifestineren omdat de monturen daardoor gewoon veel langer meegaan. Maarja…een tevreden klant komt terug he, zullen we maar zeggen. Ik heb vandaag trouwens wel even Arthur van Ofar gebeld en gesteld dat ik een mooi stukje provisie wil indien hij de komende dagen/weken aanzienlijk meer van die machines wegzet. Ik ben niet een beetje reclame aan het maken hier zeg!

Groet'n van Gerben.