Hans Anders info gevraagd...

• Cécile

Afgelopen week heb ik een oogmeting laten doen bij Hans Anders. De metingen waren niet dramatisch (li.-1.25, re.-1.5) maar wel genoeg om toch een bril aan te schaffen voor het autorijden en tv-kijken.

Waar moet ik op letten, wat voor glazen… met andere woorden wat kunnen jullie adviseren.

Alle tips zijn van harte welkom…

Alvast bedankt!

• ik

Koop zeker geen bril in zwolle centrum er zit ook een winkel in zwolle noord.

• Rene

Hier wordt ik zo moe van!

Meneer of mevrouw ik, als je nu ook eens aangeeft waarom je zo negatief bent over die vestiging dan hebben we er allemaal wat aan.

Maar wat jij doet is maar wat roepen…

Maar je hebt lef… je post ook nog eens anoniem..

Groeten,

René

Die maar weer eens lekker verder surft…

• Cécile

Neeeeeee Rene, kom terug!

Heb jij misschien nuttige informatie. Of stel ik nu een belachelijke vraag.

Het is namelijk 15 jaar geleden dat ik ooit een bril heb aangeschaft en ik ben heel benieuwd waar ik tegenwoordig op moet letten.

Ook betreft een “verzekering”, wat wel en niet nuttig.

En meneer of mevoruw “ik”, ook ik ben benieuwd waarom niet in het centrum?

Wat heeft Noord wel en het Centrum niet?

• Rene

Cécile,

Hier ben ik weer …:-)

Persoonlijk zou ik kiezen voor kunststof glazen. Hier even wat voor en nadelen:

* Kunststof is lichter in gewicht (hoger draagcomfort)

* Kunststof is nagenoeg onbreekbaar

* Kunststof is krasgevoeliger ( daarom is een krasvaste laag aan te raden)

* Kunststof is statischer , trekt dus sneller vuiligheid aan.

* Kunststof is dikker dan mineraal (is te verwaarlozen in jou sterkte)

* Glas is zwaarder

* Glas is breekbaar

* Glas krast vrijwel niet

* Glas is dunner

Zo kan ik nog wel even doorgaan..Maar dan wordt het te technisch.

Het is maar net wat voor eisen je stelt aan de brillenglazen.

Wat ik je wel zou aanraden is een ontspiegeling, zeker omdat je de bril ook voor auto rijden wilt gaan gebruiken. Deze ontspiegeling neemt de hinderlijke reflecties weg en maakt het glas helder.

Kies je voor kunststof neem dan ook een hardingslaag, hiermee zorg je ervoor dat de glazen minder snel krassen.

Kies je een glasbril (montuur zonder randen) dan is polycarbonaat wellicht een optie. Dit product is sterker dan gewoon kunststof.

Ik zou zeggen zoek een leuk montuur uit en laat je gewoon voorlichten. Vertel je wensen en dan kom je er zeker wel uit. Ook als je naar Zwolle centrum gaat. ;-)

Groet,

René

Die weer verder surft ..

• Cécile

Goedemorgen Rene,

Fijn gesurft?

Heel erg bedankt voor de info, hier heb ik tenministe wat aan!

En nu op naar de winkel in het Centrum :? hum…

• Rene

Cécile,

Laat je fff weten of het gelukt is en wat je gekozen hebt? en vooral…hoe je ervaring met centrum is.. :-)

Greetz,

René

• Cécile

Hoi Rene,

Terugkomend op je vraag… ik heb een bril besteld in … Noord.

Niet om het verhaal van “ik” maar omdat het voor mij dichterbij is. Maar eigenlijk had ik voor de gein het Centrum eens moeten proberen :D

Nog 2 weken wachten en dan kan ik de bril ophalen. Trouwens wat was dat uitzoeken moeilijk de ene bril nog leuker dan de ander.

• Arjan

2 Weken wachten op een bril! Vijlen ze de glazen op maat met een nagelvijl ofzo.

• Rene

Nee Arjan, dat komt omdat dat filialen zijn die zo'n 30 brillen per dag verkopen ipv 2 zoals bij de reguliere opticiens.

En ja…dat kost wat meer tijd…

Rene