horror visionis

  • Raymond

    Hallo allemaal,

    Ik ben op zoek naar informatie over hooro visionis, dit is bij mij geconstateerd. Ik word er zo langzamerhand gek van, maar er is nergens info over te vinden. Is er hier iemand die hier wat van weet of die iemand weet die er wat van weet?

    Bij voorbaat dank

    Raymond

  • MarkS

    Horror visionis, of horror fusionis?

    Wie heeft het geconstateerd, wat zijn je klachten?

  • Raymons

    Sorry foutje horror fusionis, maar we hebben al zoveel papieren onder ogen gehad dat ik even kwijt was waar het nu precies stond. Het is geconstateerd in het ziekenhuis door de ortoptist (zo goed gespeld?) in samenspraak met de oogarts. De klachten zijn dubbelzien. Niet samenwerken van de ogen. Niet te corigeren met prisma's, daar het soms per uur kan verschillen welke prisma's erin moeten. Duizelig misselijk en hoofdpijn hierdoor. Ben al door de hele mallemolen geweest om te kijken of het ergens anders door zou kunnen komen hier is niets uit gekomen en vandaar deze diagnose.

    Raymond

  • orthoptist

    Beste Raymond

    Hoe lang heb je al last van deze klachten?

    heb je ooit een scheelziensoperatie ondergaan of een prismabril gedragen?

    wat is je bril sterkte en had je vroeger een lui oog?

    zo ja wat voor behandeling heb je gehad?

    Nu waren er geen prisma's te vinden waar mee je enkel ziet hoe vaak is er gemeten?

    Als echt niets helpt kan het zinvol zijn een contactlens met een zwarte pupil te gaan dragen om zo het dubblezien op te lossen. het nadeel is dan natuurlijk wel dat je dan maar met een oog kijkt.

    dit zal je waarschijnlijk al verteld zijn bij de orthoptist en oogarts. Dit is de enige oplossing als de dubblebeelden niet opgelost kunnnen worden. Sorry maar ik weet geen behndelingsmethode voor horror fusionis, je hoort het al aan de naam dat het een vreselijke aandoening is waarvan ik nog nooit gelezen heb dat het kan verdwijnen. Sorry veel strekte er mee

    wat je natuurlijk altijd kunt doen is een second opinion aanvragen om nogmaals te laten onderzoeken of er echts sprake is van horror fusionis

  • Raymond

    Idd twee oogoperaties voor een lui/scheel oog. En een paar jaar geleden begonnen met prismas omdat de ogen niet meer goed samen werkte. links +6 en rechts +5,75 met hoogteprismas en cilinder rechts de preciese hoeveelheden weet ik niet uit mijn hoofd. Ook al over de lens gehoord, ik kan slecht tegen lenzen mijn ogen maken een eiwit aan waardoor snel oogschade kan ontstaan. Ik vind dit dit ook echt een laatste optie hoor gewoon een oog uitschakelen. Ik geloof zelf wel dat het horror fusionis er is ook al verschillende malen gemeten door verschillende mensen en niemand kan er één beeld van maken. Ik ben ook meer op zoek naarhet beste wat er van te maken is en wie hier goed in is of lotgenotencontact is misschien ook wat.

    Ik ben nu een beetje wanhopig vandaar deze oproep

    Bedankt voor de reactie Raymond

  • MarkS

    In “Horror fusionis: a report of five patients”van Robert P. Rutstein, O.D. en Bradley Bessant, O.D. uit het Journal of the American Optometric Association dec. 1996; volume 67, nummer 12: blz. 733-9, worden vijf patiënten met Horror fusionis beschreven.

  • Raymond

    Via twee verschillende kanalen zijn we op een professor gewezen in het Erasmus MC in Rotterdam. Ik heb daar woensdag een afspraak kunnen krijgen. Misschien dat hij er iets meer over weet en mij ietsje verder kan helpen.'

    Bedankt voor jullie reaties en alle tips blijven welkom

    Raymond

  • orthoptist

    proffessor Simonsz zeker. Veel succes hij weet erg veel. Hopenlijk heb je er succes bij Als hij het niet weet kan niemand er denk ik iets mee

  • Raymond

    Idd Ik hoop het want zo is het moeilijk om nog ergens van te genieten. Zelfs voetbal kijken is een belasting.

    Raymond

  • Christiaan

    En een laserbehandeling aan beide ogen?