reserve bril of lensen

• Carla de W

Ferdy schreef:

>

> Hoi Carla,

>

> Je angst is begrijpelijk maar onnodig. Mijn schoonzus heeft

> -7 en draagt een randloze bril die haar prachtig staat! Ze

> heeft dunne glazen met een index van 1.6 en die zijn maar net

> iets dikker dan mijn ‘gewone’ -2 glazen. En da's dus dun :-)

Een randloze bril….

Dus gewoon glazen met een brug en pootjes…?

Dat is waarschijnlijk niet een modegril en kan ik dus langere tijd dragen ?????

Misschien is dat wel een idee !

Daar zal ik eens achter aan gaan, dank je wel !

• roy

mijn vriendin heeft ook een randloze bril (glasbril) en dat staat heel goed

ik vind dat zowiezo bij vrouwen goed staan,mooier dan van die hele dikke monturen

• Carla de W

Misschien is het zelfs mogelijk om hem over een tijd, iets te laten aanpassen, dus de glazen iets kleiner te laten maken als dat in de mode is, en dan kost het niet zoveel extra misschien…..

Ik ga gelijk morgen eens informeren !

• Ferdy

Carla, klopt als een bus, de glazen (en dus ook de vorm) zijn tamelijk gemakkelijk aan te passen. En een randloos montuur is behoorlijk tijdloos en - als ik als man zo ‘vrouwonvriendelijk’ mag zijn - zeer sexy bij vrouwen!

Laat maar eens weten hoe het gegaan is!

• Carla de W

doen ik !

• Ferdy

Al bij de plaatselijke brillenboer geweest, Carla?

Moest er trouwens aan denken dat mijn schoonzusje een klein beetje hetzelfde verhaal had als jij: jaren lenzen gedragen en in een keer kreeg ze last van haar ogen waardoor ze een korte tijd geen lenzen mocht dragen. Dus kocht ze een nieuwe bril, en een tijdlang switchte ze tussen lenzen en bril. Maar tegenwoordig heeft ze weer het gemak van de bril ontdekt en is ze weer vrijwel fulltime brildrager. Alleen bij het sporten (volleybal) draagt ze nog daglenzen. De bril bevalt haar uitstekend en omdat haar sterkte sinds 10 jaar niet meer veranderd is heeft ze ook meerdere brillen aangeschaft, zodat ze kan afwisselen. Ik vind zelf dat ze er met bril spannender ;-) uitziet dan zonder!

• Carla de W

Ik wilde je er net over gaan vertellen

Het was een RAMP !

Ik ben geweest bij Anders, Specsavers en Pearle.

Ze klinken allemaal wel goedkoop, maar daadwerkelijk komt er zoveel bij kijken….

Ten eerste willen ze allemaal dat ik dunnere glazen neem, maar dat is gelijk 140-160 euro erbij. En die modellen van tegenwoordig zijn allemaal zo klein…. Ze beweren dat je dan hele dikke randen krijgt met - 8, dus moet ik extra dunne glazen. Voor minder dan 200 euro kom ik er niet !

En die vent van Hans Anders was helemaal belabberd, die zei gewoon dat het lelijk was en dat je met -8 nooit mooie brillen krijgt, wat een sukkel ! Ik voelde me echt een gehandicapte ! Ik voelde me echt beroerd !

Dus ik heb gedacht om een nieuw onderwerp te openen, over advies voor modellen bij - 8. Randloos begon die vent van Anders niet eens aan, met - 8, hij lachtte me gewoon uit, de lummel !