Goedemorgen,

In december 2020 heb ik een nieuwe bril besteld. Mijn ogen waren achteruit gegaan. Na deze opgehaald te hebben bleef ik het gevoel houden dat er een overcorrectie was, dus opnieuw een meting gedaan. Bij de nieuwe uitgebreidere meting kwam links 0.5 en rechts 0.25 beter uit dan de initiële meting. Glazen vervangen en het zicht was al veel beter. Zowel links als rechts kon ik echter alleen scherp zien als ik recht vooruit keek. Hiermee teruggegaan naar de opticien; die heeft de glazen bijgeslepen omdat ze mogelijk “te strak” in het montuur zouden staan. Het was even wennen, maar het zicht werd eigenlijk al gelijk veel beter. De opticien opteerde toch de glazen opnieuw te vervangen, nu met asferische. Dit is afgelopen zaterdag gedaan. Links is nu helemaal prima, maar in mijn rechterglas zie ik nog steeds alleen scherp als ik recht vooruit kijk of naar links. Kijk ik naar rechts, dan is alles vanuit dat oog weer onscherp/smudged. Na 2.5 maanden wordt ik er ondertussen helemaal “gek” van… Wat kan het nog meer zijn?

Glazen qua sterkte (de niet asferische, maar dat is de enige wijziging t.o.v. de nieuwe): 

Links: SF -3.5 C-0.25A S:128 Lensh 25.0 PD 32.0

Rechts: SF -3.75 C-0.25A S:105 Lensh 25.0 PD 33.0

Post was bewerkt op 17-03-2021 09:33 door Sebastiaan