Duizelig door nachtlenzen?

  • Femke

    Ik ben al 7 jaar een tevreden gebruikster van nachtlenzen, maar de laatste tijd heb ik wat klachten gehad omdat de sterkte niet goed meer was, 3 x opnieuw nachtlenzen gekregen bij mijn opticien. Nu heb ik nachtlenzen waarvan de sterkte goed is, maar ik loop al 3 weken met duizeligheidsklachten. Ben hiervoor bij de huisarts geweest en die kon niks vinden. Nu dacht ik ineens dat het misschien wel door mijn nieuwe nachtlenzen zou kunnen komen, heeft iemand hier ervaring mee? Ik ga binnenkort naar de KNO arts omdat de huisarts vermoedde dat het misschien aan mijn oren lag, maar ik begin nu te denken dat het door mijn ogen komt.

    Groetjes femke

  • O

    Hoi Femke,

    Na zoveel jaar zou het misschien weer eens een goed idee zijn om je lenzen volgens een heraanpassing te laten vervangen.

    Je hoornvlies kan na al die jaren toch meer vervormd zijn dan op het eerste oog lijkt.

    Een heraanpassing betekend dat je je nachtlenzen een aantal weken uit moet (dit kan opgevangen worden met zachte lenzen),

    daarna 1 week zonder lenzen (bril op) en daarna kunnen je nachtlenzen perfect opnieuw gemeten worden.

    Laat je oren ook door de KNO arts onderzoeken, als hier niks uitkomt dan een heraanpassing laten doen.

    Succes

    O

  • klolonie

    misschien moet je ze uit doen voor de nacht en dag lezen gaan dragen

  • Willem Schaafer

    Dat is juist het tegenovergestelde van wat ze wil bereiken. Dus nogal wiedes advies zonder dat er verder onderzoek is gedaan.

  • anita

    Stoppen met de nachtlenzen en een MRI scan laten maken bij de KNO. Waarschijnlijk zitten je bijholtes vol. Nachtlenzen zijn niet goed om te dragen..je traansysteem gaat stuk..het hele mooie systeem van bijholtes kan verstopt raken.

    'snachts een vreemd voorwerp in je oog, met de ogen dicht…kom op mensen..vroeg of laat gaat dat mis. Spreek uit ervaring trouwens. Fess operatie gehad.

    En ja de duizeligheid komt door het dragen van de nachtlenzen, lichaam kan het niet meer aan… lang volgehouden 7 jaar.

  • Femke

    Bedankt voor de reacties, ik krijg volgende week een evenwichtsonderzoek bij de KNO arts, zal hem ook vragen of het aan de lenzen kan liggen, heb een rontgenfoto laten maken van mijn holtes, maar daarop was eigenlijk niks vreemds te zien. Heb al van kennissen gehoord dat het best een virus op mijn evenwichtsorgaantjes zou kunnen zijn, ra ra ra, hoop dat het snel opgelost is in elk geval.

  • Jan Willem

    Femke, mag ik vragen hoe dit afgelopen is? Ondanks dat het 13 jaar later is?