Marjolein Schreef:
> Ik heb 2 brillen waarbij ik van de ene het montuur
> heel leuk vind maar waarvan de glazen bekrast zijn
> en van de andere zijn de glazen nog prima, maar
> vind ik het montuur niet zo leuk.
——————————————————-
Toevallig ging ik van de week met eenzelfde vraag langs een opticien (geen keten, maar een kleine zelfstandige in de buurt).
Er werd moeilijk gekeken, er werd wat gemompeld over het montuur en het type glas. Volgens mij zijn beide glazen hetzelfde; ik heb nl. beide brillen bij dezelfde opticien gekocht ergens anders in Nederland en er is nooit wat gezegd over ander glastype i.v.m. de ophanging of het type montuur. Het ene montuur is een volledig montuur en het andere montuur is met gaatjes in het glas (montuurloos a.h.w.). Daarna begon de man iets over dat slijpen met handmatige apparatuur is of zo en dat was niet gebruikelijk of ergens nog te vinden. Hij had het in elk geval niet, want tegenwoordig zou alles machinaal gaan… overal… conclusie: niet mogelijk en ik moest het maar opgeven. Als alternatief gaf hij natuurlijk wel de optie om compleet nieuwe glazen bij hem te bestellen, maar daar heb ik eerlijk gezegd het budget niet voor. Beetje jammer en zonde, want het ene montuur wil ik niet meer en de glazen zijn perfect. Voor een vergoeding had ik ze graag gecombineerd zien worden… iets is beter dan niets.
Greetings,