glazen overzetten

• Marjolein

Ik heb 2 brillen waarbij ik van de ene het montuur heel leuk vind maar waarvan de glazen bekrast zijn en van de andere zijn de glazen nog prima, maar vind ik het montuur niet zo leuk. De bril met de goede glazen is het grootst. Nu vroeg ik me af of ik die glazen in dat andere montuur kan laten zetten. Weet iemand of ze dat ergens doen? Want in feite koop ik dan natuurlijk niks nieuws bij die optiek, behalve dat ik betaal voor de service die ze leveren.

• Pearle klantenservice

Beste Marjolein,

In veel gevallen is dat mogelijk. De opticien kan dit pas echt bepalen als je beide brillen laat zien want dit hangt natuurlijk af van verschillende factoren waaronder de staat van het montuur en de glazen. Let wel op, het risico van overslijpen is altijd voor de klant.

Pearle Opticiens doet dit in veel gevallen graag tegen een geringe vergoeding.

Het lijkt mij derhalve wel verstandig om je ogen geregeld op te laten meten. Afhankelijk vanv je zorgverzekeraar en eventueel aanvullend pakket krijg je in veel gevallen een vergoeding voor een bril, glazen of contactlenzen.

Wanneer je bij Pearle Opticiens een complete bril aanschaft krijg je ook nog korting van Pearle. Hierdoor kan je voordeel nog meer oplopen. Het is uiteraard de moeite waard om dit even uit te zoeken! Maar je kunt natuurlijk ook gewoon een bezoek brengen met je brillen en je laten adviseren.

Succes!

Pearle Opticiens

• klolonie

Korting is een woord om klanten te paaien en een bepaalt bedrag moet er omgezet worden per bril.

Dat geld voor een auto, kleding,schoenen enz. Om vooraf de korting aan te geven moet je de factor in- en verkoop goed bekijken als ondernemer. Korting zegt dus niets over de waarde wat je koopt.

Er zijn opticiens die het ghratis doen om de service te bieden die een klant niet verwacht en dat doen wij.

Mocht je belang stelling hebben voor service dan kun je mij malen.

Met vriendelijke service groet

Een opticien.

ah

• Bert

Beste Anton,

Fijn dat je ook hier weer reageert. Ik snap niet wat het verhaal korting te maken heeft met hetgeen erboven staat. Natuurlijk bieden veel opticiens dit gratis aan uit oogpunt van service, ik denk zelfs ook bij Pearle, maar je weet dat vooraf niet zeker en kunt dat volgens mij niet bepalen aan de hand van bovenstaand bericht. Dat marjolein hierboven een optie wordt aangereikt wil niet zeggen dat ze dat moet doen.

Slijp je ook gratis mijn (grote) glazen over in de randloze bril / montuur van mijn overleden vader zodat ik deze kan dragen?

Wat is je mailadres want ook ik wil mijn glazen over laten zetten. En zo hollands als ik ben doe ik dat natuurlijk het liefste gratis. De opticien bij mij op de hoek (particulier) vraagt hier €40 voor en gaf meteen aan dat het wel een groot risico is. Ik wacht je mailadres af en geef svp ook even de locatie aan. Marjolein waarschijnlijk ook!

Mvg

Bert

• klolonie

Beste bert,

Volgens mij is jou bril nog niet in orde gemaakt jongen. Laat ik toch lezen dat er korting staat in het pearle verhaal. Verder je verhaal niet om over door te gaan.

Service is iets wat de klant niet verwacht uit eindelijk en de rest is betaald en of garantie.

Veel succes met de glazen van je vader en laat de bril toch zo in orginele staat.

Staat je veel beter toch

• Thur

Marjolein Schreef:

> Ik heb 2 brillen waarbij ik van de ene het montuur

> heel leuk vind maar waarvan de glazen bekrast zijn

> en van de andere zijn de glazen nog prima, maar

> vind ik het montuur niet zo leuk.

——————————————————-

Toevallig ging ik van de week met eenzelfde vraag langs een opticien (geen keten, maar een kleine zelfstandige in de buurt).

Er werd moeilijk gekeken, er werd wat gemompeld over het montuur en het type glas. Volgens mij zijn beide glazen hetzelfde; ik heb nl. beide brillen bij dezelfde opticien gekocht ergens anders in Nederland en er is nooit wat gezegd over ander glastype i.v.m. de ophanging of het type montuur. Het ene montuur is een volledig montuur en het andere montuur is met gaatjes in het glas (montuurloos a.h.w.). Daarna begon de man iets over dat slijpen met handmatige apparatuur is of zo en dat was niet gebruikelijk of ergens nog te vinden. Hij had het in elk geval niet, want tegenwoordig zou alles machinaal gaan… overal… conclusie: niet mogelijk en ik moest het maar opgeven. Als alternatief gaf hij natuurlijk wel de optie om compleet nieuwe glazen bij hem te bestellen, maar daar heb ik eerlijk gezegd het budget niet voor. Beetje jammer en zonde, want het ene montuur wil ik niet meer en de glazen zijn perfect. Voor een vergoeding had ik ze graag gecombineerd zien worden… iets is beter dan niets.

Greetings,

• Pearle

Beste Thur,

De glazen van het randloze montuur (glasbril) waarin gaatjes zijn gemaakt, zijn als het goed is van materiaal met brekingsindex 1.6. Dit is namelijk een taaier materiaal dan de standaard index 1.5. Het maken van glasbrillen is niet voor iedereen weggelegd. De vorm van de glazen kunnen wel machinaal worden geslepen maar het boren van een gaatje in het kunststof waarna de montage plaats dient te vinden niet. Uiteraard moet er ook gekeken worden of het optisch allemaal kan. Jammer dat het niet gelukt is. En ook jammer dat je budget niet toereikend is. Waarom ga je niet voor voor een second opinion ook nog naar een andere opticien om advies te vragen. Baat het niet, dan schaadt het niet. Je weet nooit of hij of zij je wel kan (wil) helpen.

Groeten,

Pearle Opticiens

• Thur

Pearle Schreef:

> De glazen van het randloze montuur (glasbril)

> waarin gaatjes zijn gemaakt, zijn als het goed is

> van materiaal met brekingsindex 1.6. Dit is

> namelijk een taaier materiaal dan de standaard

> index 1.5.

——————————————————-

Bedankt voor de reactie! Deze reactie met uitleg is zó veel beter.

Vanmiddag wellicht toch even langs Pearl dan voor een second opinion ;-)

Greetings,

• Marjolein

Ik ben zaterdag naar Pearle gegaan (zit bij mij in de buurt) en voor 25 euro is het nu helemaal naar wens!! Dus ben er erg blij mee en draag nu het mooie montuur met de goede glazen.

• klolonie

Je koopr een fiets frame op internet en de banden bij de fietsenmaker in de stad.

Je neemt alles mee naar je fietsermaker in het dorp en zet alles in elkaar.

Oja simpel en voor niks ,dus niet toch?