Zwembril met hoge sterkte

  • Thera

    Wie van jullie weet een adres waar zwembrillen te koop zijn met een hoge minsterkte (min 17,50 en min 18). Ik zwem graag, maar met mijn slechte ogen is dat behoorlijk lastig. Lenzen kan ik niet verdragen en mijn bril heeft men al verschillende keren in het zwambad moeten opduiken! Voor laseren of lensimplantatie kom ik nog niet in aanmerking omdat mijn sterkte nog niet stabiel is.

  • Jan

    Dat zou je opticien eens bij Proteye kunnen navragen. Dat bedrijf maakt zwembrillen op sterkte.

  • cg

    www.proteye.nl

    Jan schreef:

    >

    > Dat zou je opticien eens bij Proteye kunnen navragen. Dat

    > bedrijf maakt zwembrillen op sterkte.

  • Peter D

    Ik ben zo brutaal geweest om proteye voor je te bellen.

    Deze kunnen tegen meerprijs verder gaan dan de -16 die ze in hun folder aangeven. Zij hebben mij terug gebeld over door mij genoemde gegevens van -17,5 en -18.

    Maar het grootste wat ze daarin kunnen maken is 60mm diameter waarbij er een zo als dat heet uitslijp in zit. Dus alleen in het midden zit bolling en dus sterkte en aan de rand gaat dit weer naar dun toe.

    In hun eigen duikbril paste dit net, maar dan moet je oogafstand precies overeen komen met hoe het er dan als enige mogelijkheid in zit)

    Ze slijpen ook in duikbrillen van anderen, maar ook dan moet die zo klein mogelijk zijn, en natuurlijk geschikt voor glazen op sterkte.

    Vraag dan of je bij een sportzaak even de duikbril mag meenemen naar een opticiën, die dan kan bepalen of het er zo in gaat passen.

    wijs die opticiën dan op dit bericht,de meeste hebben wel internet tegenwoordig.

  • OPS Eyewear

    Hallo Thera,

    Tegenwoordig zijn voor bijna elke sterkte zwembrillen te verkrijgen.

    Kijk eens op www.proteye.nl voor Nederland en www.eyewear.be voor Belgie,

    Groeten

    OPS Team

  • Duuren

    Een zwembril op sterkte kun je nu ook eenvoudig bestellen via marktplaats. Naast bekende merken zoals Speedo, bieden ook minder bekende merken de brilletjes aan.

    Via de volgende link kom je bijvoorbeeld bij een aanbieder van nieuwe zwembrillen op sterkte, tot -6D.

    http://sport.marktplaats.nl/overige-sport-en-fitness/294005901-nieuwe-zwembril-op-sterkte-speedo-en-andere.html

    Voor 25 euro heb je al een Speedo bril en die zijn niet van normale brillen te onderscheiden.

  • KYMO

    Wij (KYMO bv) verkopen de zwembrillen op sterkte van proteye

    ons adres:

    epelenberg 20

    4817cm breda

    0767074812

    www.kymo.net

    info@kymo.net

    mvg

    Twan Donkers

  • Zwembril op sterkte

    Voor een groot assortiment voor zwembrillen op sterkte voor volwassenen kinderen, neem eens een kijkje op Zwembril op Sterkte.nl

  • usman

    ik weet weten waar zwembril kopen

  • anne.smit@nl.specsavers.com

    Beste Thera.

    Het verhaal is iets ingewikkelder. Door de grotere afstand tussen de achterkant van de glazen en je oog moet de sterkte van de zwembril omgerekend worden. Schuif je huidige bril maar wat naar voren en je ziet dat alles kleiner wordt.

    Met jouw sterkte zal dat 1/2 tot 3/4 dioptrie verschillen. Je zal eerst bij een gediplomeerde opticien een zwembril moeten uitzoeken waarna de afstand tussen de glazen en je ogen kunnen worden opgemeten.

    Een tweede probleem is dat de glazen dan aan de binnenzijde van de bril worden geplakt. De voorkant is plat en de achterkant is extreem hol. Dit geeft wat meer vertekening dan je luxe bril.

    Waarom neem je geen dag contactlenzen enkel voor het zwemmen? Niemand verplicht je dat je de lenzen elke dag van vroeg tot laat moet dragen. Klaar met zwemmen, lenzen in de vuilnisbak.