wie verkoopt de DUNSTE brillen glazen???

  • esje

    Hallo iederen,

    Ik heb een hele hoge plus sterkte rond de 10 a 11plus.

    Mijn vraag is nu, wie verkoopt,of weet waar de aller dunste brillen glazen van nederland te koop zijn?

    Ik wil zo graag een fatsoenlijke bril, zonder dikke glazen…

    Wie kan mij helpen?

    Ik hoor het graag,

    mail me anders,

    maffiemuffie@hotmail.com

  • FR

    Het mooiste glas wat je kan nemen is van HOYA, dit is leverbaar in een hoge brekingsindex (1.7) en dubbel asferisch geslepen. In mineraal is het mogelijk om nog een hogere brekingsindex te nemen (1.9) alleen is het dan niet mogelijk een dubbelasferisch ontwerp te kiezen. Mineraal is ook altijd zwaarder in gewicht dan kunststo glazen, dit is een keuze. In beide gevallen kan je de glazen ook nog Mets laten slijpen waardoor al het glas wat niet nodig is er van te voren al vanaf wordt gehaald en het glas zo dun mogelijk wordt. De vakopticien kan je er alles over vertellen

    Succes FR

  • esjeesje

    Hallo Fr!

    Bedankt voor je reactie!

    Ik ga morgenavond naar een opticien,

    en ga vragen naar deze glazen,

    hopen dat ze deze merk dan hebben,

    weet u misschien welke opticiens deze verkopen in de plaats emmen?

    Graag hoor ik even,

    Groetjes esjeesje.FR schreef:

    >

    > Het mooiste glas wat je kan nemen is van HOYA, dit is

    > leverbaar in een hoge brekingsindex (1.7) en dubbel asferisch

    > geslepen. In mineraal is het mogelijk om nog een hogere

    > brekingsindex te nemen (1.9) alleen is het dan niet mogelijk

    > een dubbelasferisch ontwerp te kiezen. Mineraal is ook altijd

    > zwaarder in gewicht dan kunststo glazen, dit is een keuze. In

    > beide gevallen kan je de glazen ook nog Mets laten slijpen

    > waardoor al het glas wat niet nodig is er van te voren al

    > vanaf wordt gehaald en het glas zo dun mogelijk wordt. De

    > vakopticien kan je er alles over vertellen

    >

    > Succes FR

  • martijn

    van essilor het omega glas is ook mooi… probeer een, mits het tenminste leuk staat, een klein rond montuur, om zo een kleinere diameter te bestellen waardoor de glazen automatisch wat dunner van worden… vraag in ieder geval om een slimfit of diktereductie…

    succes

  • Anton

    Lekker slim volk weer hier, ene promoot Hoya 1.7 en andere gaat gelijk voor de lenticulaire glazen.

    Als je echt dun wilt is zover ik weet de Minerale Glazen van Zeiss met een index van 1.9 de dunst mogelijke variant (ik verkoop zelf geen Zeiss normaal). Uiteraard zal elke wel denkende opticien daar de gebruikelijke diktereductie op loslaten en een klein (liefst rond) montuur.

    Vergeet niet dat dunner altijd beter is, minerale glazen zijn zwaarder en de hoge brekingsindex zorgt voor een hogere kleurshifting.

  • kiki

    “dunner altijd beter” wat bedoel je daarmee???

  • esjeesje

    bedankt voor de reactie(s),

    de opticien is aan het uitzoeken welke glazen het mooiste gaan lijken…

    ik ben benieuwd wat het word..

    ik heb alle merken van glazen die jullie genoemd hebben,

    even verteld aan de opticien..

    ik laat het weten wat het geworden is..

    groetjes.

  • Anton

    Sorry, moet zijn “dunner is niet altijd beter”. Ik had nogal haast toen ik mijn post moest afmaken.

  • Ellen

    Is een oud topic, maar ik zit ongeveer met hetzelfde.Dus toch maar even posten. Niet geschoten is altijd mis.  Ik heb al vanaf mijn 10e contactlenzen, omdat ik een bril heb van plus 20. Maar na heftige hoornvliesontstekingen kan/mag ik geen lenzen meer. Moet nu dus aan de bril. Maar om met plus 20 rond te gaan lopen is voor mij echt een nachtmerrie. Vooral de enorme vergroting van mijn ogen en het beperkte gezichtsveld zitten mij dwars. Wie heeft er een advies welke brillenglazen ik het beste kan nemen.

    Groeten van Mark