Coating op kunststof glas beschadigd

  • sylvia

    beste harm,

    er is inderdaad een mogelijkheid om je glas/glazen te decoaten. hierna is het zicht weer helder alleen zijn de glazen veel gevoeliger voor krassen en dergelijke. dus het is eigenlijk een tjidelijke oplossing. en inderdaad hebben de andere mensen die ook al gereageerd hebben ook gelijk…. helemaal met jou sterkte is het belangrijk om te kijken of er niet iets veranderd….

    mijn keuze zou dus zijn om je glazen te laten decoaten dit kost inderdaad bij de opticien waar je de bril gekocht hebt vaak niks) en daar na zou ik wel een nieuwe bril kopen zodat je de bril met de gedecoate glazen kan houden als reserve bril.omdat de glazen van de ‘oude’ bril dan nog in redelijke staat verkeren.

    groet, sylvia

  • loekie

    harm looier,

    mijn advies is ook om een nieuwe bril aan te schaffen. De reden hiervan is dat glazen die dunner geslepen zijn, meer last hebben van kleurschifting. Het gevolg hiervan is dat je zonder goede ontspiegeling dus dat je om lichtpunten gekleurde kranzen gaat zien. Dit is zeer hinderlijk!! Zeker als je bijvoorbeeld 's avonds auto gaat rijden, want dan kan het verblindend werken waardoor het dus zelfs gevaarlijk kan worden!! Als je echt geen nieuwe bril wil/kan aanschaffen dan zou ik de ontspiegeling er gewoon oplaten zitten als het niet al te veel hinder geeft, alleen in uiterste nood zou ik hem laten verwijderen. Houd er inderdaad rekening mee dat ook de anti-kras laag word verwijderd hierbij, dus alleen met katoenen doeken de bril droogmaken nadat je hem eerst onder de kraan hebt schoongemaakt!!

    Succes in ieder geval

  • Harm Looier

    Sylvia en Loekie, dank voor de waarschuwingen.

  • Els

    Mijn advies; doe niet zo zuinig en koop een nieuwe! Leuke nieuwe look, oogjes weer eens getest. Bij Hansie Anders heb je een hele nieuwe voor € 95,- en als je iets mooiers zoekt dan zijn er heel veel mogelijkheden. Dat geneuzel over een vlekkie op het glas na 5 jaar!!!!!! Alles slijt dus ook je bril!!!!!! Zonder ontspiegeling kijkt het minder comfortabel overigens.

    Prima idee als je maar een minimale sterkte hebt dan kan je af met een bril van 95 euro maar de actie's gaat vaak over een sterkte van hooguit -2 of +2 bij een hogere sterkte komen er heel wat eurotjes bij. Als je € 1000,- of meer kwijt bent voor je glazen. Als de sterkte  na controle na 3 jaar onveranderd is, is het absuurd dat je nieuw moet kopen omdat de coating los laat. Een sneer als doe niet zo zuinig koop een nieuwe want dan heb je weer een leuke nieuwe look is echt weer een kreet van uit de wegwerp mentaliteid van de modewereld.