overcorrectie?????

  • ellen

    Ik voel me vaak duizelig en draaierig.Heb hoofdpijn, of een drukkend gevoel in mijn nek.

    Mijn sterktes zijn rechts 0,00 en - 0,25 cilinder

    links + 0,25 en - 0,25 cilinder

    Heb me in februari laten laseren, en zie haarscherp, alleen maak me zorgen omdat ik me niet goed voel. Volgens de kliniek heb ik een droomresultaat.

    zou de sterkte een reden kunnen zijn voor mijn duizeligheid,draaierigheid?

    en zo ja, wat kan ik er dan aan doen????

  • David

    Waarom denk je dat duizeligheid en draaierigheid door de ogen veroorzaakt wordt? Wat is je leeftijd? Ben je ook misselijk? Sinds wanneer bestaan deze klachten?

  • ellen

    Denk dat het door mijn ogen komt, omdat het nieuw voor me is. Is ontstaan na de laser. Ben niet misselijk en ben 45 jaar. Weet dat duizeligheid heel veel oorzaken kan hebben, en 1 ervan zijn je ogen.

    sprak vanmiddag toevallig iemand die zich ook draaierig voelde en een bril had gekocht en het was over, was ik niet blij mee.

    De sterkte lijkt me niet gek.

  • David

    Draaierigheid en duizeligheid door deze sterkte lijkt mij niet waarschijnlijk. Laat de ogen nog maar eens meten door een opticien. Als daar een niet veel hogere sterkte uit komt, denk dan eens aan andere oorzaken en ga naar de huisarts.

  • ellen

    Hoop dat je gelijk hebt.

    Zou het niet kunnen komen, doordat ik er nu een cilinder in heb zitten, die er voor die tijd niet was????

    Je hoort toch ook weleens dat mensen met een bril naar worden van een cilinder er in????

  • Simone

    Ik denk dat de enige oplossing is een bril aanschaffen.

    Want ook een hele kleine correctie kan hoofdpijn en/of misselijkheid veroorzaken.

    Het kan na dat je ogen zijn gelaserd zijn een kleine correktie over blijven waar sommige mensen toch nog last van hebben.

  • ellen

    Zit ik niet op te wachten. Net veel geld uit gegeven om van de bril af te komen, en nu dit.

    Ga het toch maar proberen, want ik lig hier al wakker van.

    Weet dat ik wel heel gevoelig ben. Een lens een kwartje te veel en ik krijg al hoofdpijn.

    Heb zelf wel het gevoel dat het uit mijn ogen komt. .

  • ellen

    Ben net bij 2 opticiens geweest.

    De één meet geen sterkte, maar een heel lichte scheelstand (????) zou met een prisma bril te verhelpen zijn. Vertelde dat een licht gevoel in mijn hoofd door de ogen kunnen komen. (Het gevoel alsof je bloedarmoede hebt, wat niet zo is.) En in erge gevallen, nekpijn, rugpijn e.d.

    De ander vond dat ik een prima resultaat had van het laseren. Kon ik niet draaierig van worden. Kwam wel op dezelfde sterkte uit dan de kliniek.

    dus wat moet ik nou?????

  • Bart

    Ga eens bij de huisarts langs

  • ellen

    Dat heb ik natuurlijk al lang gedaan. Komt niets uit.