Hoi
Ik draag normaal gesproken harde lenzen, maar ik wil ook een bril voor als ik mijn lenzen om wat voor reden dan ook niet in kan. Mijn huidige bril heb ik al 6 jaar en is eigenlijk wel nodig aan vervanging toe.
Nu ben ik naar de Eye Wish bij mij in de buurt geweest. Daar zeiden dat ik mijn lenzen een tijdje uit moest houden, omdat ze anders mijn ogen niet konden meten. Ik heb toen vrijdagavond mijn lenzen uitgedaan en ben zaterdagochtend naar de opticien gegaan, daar stelden ze voor mijn rechteroog een sterkte vast die behoorlijk slechter was dan mijn lenzen.
Het bleek ook wel erg duur te worden voor een bril naast mijn lenzen. Dus daarom ben ik later ook nog langs de Hans Anders gegaan om daar te kijken hoeveel het mij zou kosten. Het bleek zo'n 200 euro verschil te zijn. Dus ik had vrijdagmiddag mijn lenzen uitgedaan en ben zaterdagmiddag daarlangs gegaan om mijn ogen te laten meten. Toen konden ze de sterkte niet vaststellen, omdat volgens hun mijn ogen nog instabiel waren. Nu is het dinsdag en konden ze nog steeds mijn sterkte niet goed vaststellen. Mijn harde lenzen heb ik sinds vrijdagmiddag niet meer ingehad.
Nu vraag ik mij dus af, welk van deze twee opticiens beter is. De een die zegt heel snel een sterkte vast te kunnen stellen of die ander die het zekere voor het onzekere lijkt te nemen?
Heel erg bedankt als jullie mij hiermee zouden kunnen helpen.