Ortho-k

• Marco

Zeer gewaardeerde Collegea,

Uit pure interesse ben ik benieuwd naar jullie mening ten aanzien van het volgende:

Wat doen jullie als een bestaande ortho-k drager bij je komt (bijvoorbeeld vanuit een andere plaats) en geen gegevens van de lenzen heeft, maar wel nieuwe lenzen wil.

Ben benieuwd naar jullie mening!

Groet en alvast bedankt,

marco

• Marloes

Dan bel je je collegEa en vraag je beleefd naar de gegevens en die krijg je dan zonder problemen daar de gegevens van je klant zijn. Je klant moet hier wel toestemming voor geven op schrift! En deze schriftelijke toestemming moet je dan weer overleggen aan je collegEa daar hij of zij zonder deze schriftelijke toestemming een strafbaar feit begaat.

Gegroet,

CollegEa Marloes

• Marco

Hoi Marloes,

Bedankt voor je reactie. Maar laten we nu eens uitgaan van het hypothetisch voorval dat deze collega onvindtbaar en onbereikbaar is. Ergo, op geen enkele manier gegevens te achterhalen. Wat doe je dan…..

groet marco

• Marloes

Leveranciers afbellen (zijn er maar een paar) of diep zuchten en opnieuw aanmeten.

• Marco

Marloes (en andere lezers),

Nadat je dan een aantal keer diep hebt gezucht begin je dan aan de aanmeting. De volgende spannende vraag is dan, laat je iemand eerst een tijdje stoppen met zijn / haar lenzen (een niet geheel klantvriendelijke aanpak in mijn ogen) of doe je dit direct. Voor zover mijn kennis strekt adviseren de meeste leveranciers om voor een heraanmeting eerst de lenzen ee tijdje uit te laten, dit met het oog op het verkrijgen van een ‘normale’ topografie.

Heb jij hier een mening over?

• Marloes

Sorry voor mijn late reactie Marco, was effe naar het buitenland. Gewoon opnieuw aanmeten en klant gelukkig houden met daglenzen. Moet geen probleem zijn zo doen wij het ook en levert alleen maar blije gezichten. En toch effe proberen bij de leveranciers of ze er achter kunnen komen.