Ik heb in juli mijn ogen oplaten meten met als resultaat links +1 en rechts +1 -cylinder 0,5 ze schreven mij een afstandsbril voorgeschreven .Moet ik Nou een bril dragen of niet
Ik heb ongeveer dezelfde sterkte en ik draag de bril alleen met lezen en achter de pc. Als ik dat niet doe, krijg ik hoofdpijn. Soms zelfs ontzettende hoofdpijn. Om in de verte te kijken heb ik de bril niet nodig. Een plus correctie heet ook niet voor niets “verziend”. Met andere woorden dat je in de verte goed ziet maar niet van dichtbij. Je kunt ook bijziend zijn en dan heb je min glazen. Die mensen kunnen juist niet in de verte kijken maar wel goed dichtbij. Toch merk ik met bril ook verschil als ik in de verte kijk. Namelijk dat ik veel meer diepte zie. Men heeft mij gezegd dat dit komt omdat het verschil tussen de twee ogen dan wordt opgeheven. Of het waar is, weet ik niet.
Je merkt vanzelf in de praktijk wanneer je de bril prettig vindt of nodig hebt. Ik merk eigenlijk niet zo heel veel verschil met kijken. Ik krijg alleen ontzettende hoofdpijn als ik lees zonder bril.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?