Als ik een bril koop is er een soms aardig groot prijsverschil wat betrefd dubbel-focus glazen.Is het de kwaliteit,de opticien ,winstmarge of een andere reden. vr.gr. Sylvia
Marloes, elke opticien hanteert de zelfde prijzen?
Jij zegt dus; Bij elke opticien is een gelijkwaardig product (ar, kv, kleur etc) Qua prijs gelijk.
Waar woon jij dan? Kom ik eens kijken..eindelijk geen prijsconcurrentie meer.
Daarbij hoeft duurder niet per definitie beter te zijn. Dat is wel uit verschillende consumenten onderzoeken gebleken. Dan doel ik op uitéénlopende producten.
De grote prijs-verschillen zitten vaak in; grootschalig inkopen, lagere winstmarge, etc.
Mark
Wat dubbel-focus glazen betreft: Bij de ene opticien verkopen ze deze glazen al voor 200 euro per paar, en bij de andere opticien betaal je 500 euro per paar. Maar er zit dan wel degelijk verschil in de glazen! Het leesgebied is dan bij de goedkopere glazen bijvoorbeeld veel kleiner bij de duurdere glazen. Bij beide opticiens zijn de dubbel-focus glazen wel verkrijgbaar voor de lagere prijs, maar niet iedere opticien wÃÂl die glazen verkopen! Ik ben het dus geheel met Marloes eens. Prijs zegt een heleboel over de kwaliteit!
Hallo,
Winstmarge en uit die marge kan een ondernemer tijd investeren in zijn klanten wat meestal een beter resultaat geeft. M.a.w. door wat meer te betalen koop je een goede en snelle service, tijd en aandacht voor de oogmeting/bril aanpassing.
Voordat mijn collega's me tegenspreken, Hans Anders verkoopt o.a. Hoya summit CD voor € 135 incl. montuur. Zij krijgen wel meer dan 50% inkoop korting!
Alleen moet je bij hen maar afwachten, hoe ze dit mooie produkt afleveren bedoelde je eigenlijk te zeggen.
Zo was er een fietsen handelaar die verkocht van die mooie Giant fietsen tegen scherpe prijs door hoge inruil, maar steeds bleven de klanten maar komen met klachten, dat sinds een jaar of twee verkoopt hij geen fiets meer, de zaak bestaat niet meer. Wat ik later hoorde is, dat als hij zo,n fiets binnenkreeg deze helemaal na moet lopen, en bepaalde onderdelen van zo'n beschermlaag moet ontdoen, en in het juiste vet moest zetten, ja en dat deed deze beste man niet, alleen om de kosten te besparen.
Zoveel mogenlijk verkopen, en de problemen komen later, zowel voor de klant als in dit geval ook voor hem.
Gaat het spreekwoord toch weer op. Goedkoop is Duurkoop
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?