getint glas.

• huub.van de zilver

goedenmiddag.mijn naam is huub van de zilver.en ik heb een vraag voor u waarvan ik hoop dat u daar mij een antwoord op kunt geven.(cq duidelijkheid).kunt u mij een wetenschappelijke onderbouwing geven van het feit dat donker getinte glazen cq zonnebrillen je waarneming beperkt?waardoor je de kans op ongelukken met schade en/of letsel vergroot wordt .buiten het feit dat de vorm van het montuur gezichtsbeperkt daar debet aan is.mijn werkgever vindt dus namelijk dat als de zon niet schijnt en je draagt wel een zonnebril (uitgezonderd waneer het donker is)dat je min of meer blind bent.is dat zo? b.v.d.in de hoop dat u mij daar een duidelijk onderbouwd antwoord op kunt geven.m.v.g.huub van de zilver.

• Ernst

Wetenschappelijk onderbouwd; In een laboratorium onderzocht, toe maar!

Als de zon niet schijnt en je draagt wel een zonnebril ben je gewoon maf of bang om herkend te worden…. Een zonneglas houdt licht tegen en zodoende neemt daardoor het gezichtsvermogen af dit is dan weer te ondervangen door contrastverhogende glazen te kopen maar of dit alles onderzocht is in een laboratorium……ongetwijfeld!

• van de zilver

geitenoog ERNST snapt het niet helemaal.waar het om gaat is veiligheid.en niet dat je maf of niet herkend wil worden.dus hou domme opmerkingen voor je sukkel.

• Ernst

Lieve Huib, dat is niet lief! En zeker niet erg aardig. Het zal je manier van vragen geweest zijn die mij wat warrig heeft gemaakt, stierenpoep!

• Klaas

huub.van de zilver schreef:

>

> goedenmiddag.mijn naam is huub van de zilver.en ik heb een

> vraag voor u waarvan ik hoop dat u daar mij een antwoord op

> kunt geven.(cq duidelijkheid).kunt u mij een

> wetenschappelijke onderbouwing geven van het feit dat donker

> getinte glazen cq zonnebrillen je waarneming beperkt?waardoor

> je de kans op ongelukken met schade en/of letsel vergroot

> wordt .buiten het feit dat de vorm van het montuur

> gezichtsbeperkt daar debet aan is.mijn werkgever vindt dus

> namelijk dat als de zon niet schijnt en je draagt wel een

> zonnebril (uitgezonderd waneer het donker is)dat je min of

> meer blind bent.is dat zo? b.v.d.in de hoop dat u mij daar

> een duidelijk onderbouwd antwoord op kunt geven.m.v.g.huub

> van de zilver.

Kijk eens bij Zeiss, alles over zonnenglazen Skylet, ik weet niet wat voor werk u doet, maar als chauffeur zou ik toch geen zonnenbril opzetten, die bedoelt is voor de wintersport, deze zijn te donker en daar mag je niet eens mee autorijden.

Als je dan bij een ongeluk betrokken bent, dan kan dat wel eens grote gevolgen hebben.

Ooit een vrachtwagenchauffeur die een ongeluk kreeg in een tunnel in Duitsland, om dat hij niet de goede zonnenbril droeg, werd hij hierop veroordeeld, de verzekeringen vangen wel, maar bij uitbetalen gaan ze tot aan de bodum, bij u hopenlijk bekend.

Net zo als degene met drank op, hij hoeft niet de veroorzaker te zijn, maar door dat teveel gedronken heeft, word hij daar op aan gesproken.

En dan maar hopen dat het geen kale kip is.