hoge cilinder

• Muske

Hallo,

afgelopen week ben ik bij mijn opticien geweest. Ik had klachten met verzien.

Nu heb ik in mijn bril voor rechts: +2,50 met een cilinder van 4,75 op 97 graden en voor links: +0,50 met een cilinder van 2,50 op 88 graden.

Uit de oogmeting kwam voor rechts op: +2,50 met een cilinder van 6 op 98 graden en voor links: +0,50 met een cilinder op 3,50 op 88 graden.

Ze heeft me het verschil laten zien. Het zag heel erg scherp. Mooi helder. Veel beter dan in mijn bestaande bril.

Wat mijn vraag is: Kan dit kwaad zo'n hoge cilinder? Zij, de opticien,zal deze week contact opnemen met de oogarts. Ze belt me hier over terug.

Ik vind het een beetje eng. Wat betekent die hoge cilinder? Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt.

Groetjes Muske

• Muske

Vandaag ben ik gebeld door de opticien.

Ik moest toch even langs bij de oogarts. Ze zou een brief voor me klaar maken die ik dan mee kon nemen naar de oogarts.

Ik hoop dat dan alles een beetje duidelijk wordt en dat het goed is. Ik ben nog steeds wel wat bang.

• Jv

Nou succes bij de oogarts!

Ik hoop dat het biet zo erg is!

Geen paniek voordat je iets zeker weet,

wel raar dat ze je niet gelijk verwezen hebben maar pas later??!?!

als ze het zelf al gek vonden, hadden ze het het beste gelijk kunnen doen; om ook geen twijfel bij jou op te wekken.

gr jv