grootte bril-probleem

• Teun

Hi,

Binnenkort ga ik een nieuwe bril ( min 3 en min 4) aanschaffen, het volgende vroeg ik me af. Momenteel draag ik nogal een kleine bril, maar ik heb het idee dat omdat mijn montuur nogal klein is, het gezichtsveld nogal klein is. Ik kijk vaak over de rand van het montuur. Helaas vind ik een groot ‘piloten’montuur eigenlijk maar niets.

Heeft iemand ideeën hoe dit probleem op te lossen of is dit eigenlijk helemaal geen probleem? Ervaringen?

Met vriendelijke groet,

Teun

• lisette

Als jij dit als probleem ervaart is het een probleem. met een kleinere bril heb je een kleiner gezichtsveld maar met een grotere bril worden je glazen dikker heb je wel eens aan lenzen gedacht dan heb je een net zo'n groot gezichtsveld als een niet brildrager

• Marloes

Ik heb vanwege een hoge minsterkte (-13, -15) een klein montuur. - Lenzen kan ik niet verdragen.- De glazen zijn wel redelijk dun, maar ik kijk voortdurend onder of boven het montuur heen en het traplopen vind ik lastig met zo'n klein montuur. Na een half jaar, zeg ik: Geef mij maar een wat groter montuur. Daar heb ik wat dikkere glazen wel voor over.lisette schreef:

>

> Als jij dit als probleem ervaart is het een probleem. met een

> kleinere bril heb je een kleiner gezichtsveld maar met een

> grotere bril worden je glazen dikker heb je wel eens aan

> lenzen gedacht dan heb je een net zo'n groot gezichtsveld als

> een niet brildrager

• Ferdy

En laten we eerlijk zijn, zo dik zijn -4 glazen nou ook weer niet. Ik kies zelf ook altijd voor een wat grote montuur (bij sterkte -3,5).

• Teun

Maar dan vroeg ik me af waarom er eigenlijk relatief weinig keus is in montuur? Kleine monturen in alle designs, maar bij iets groter kom je eigenlijk maar terecht bij een klein stapeltje pilootmodel-monturen.

• Ger

Beste Teun,

Ga eens naar een wat beter gesorteerde opticien, een zelfstandige opticien wil zeker zijn best doen om jou een model te adviseren dat wel aan jou eisen voldoet.

Investeer ook eens wat in een dunnere kwaliteit glazen.

Loop de ketens een voorbij dan zal jou (grootte) met dubbel o en dubbel t wel opgelost worden. Het moet wel een groot probleem zijn.

Grt. Ger.

• Robin

De mode voor brillen wordt nog steeds groter en zal dat waarschijnlijk nog wel even blijven doen. Dunnere glazen bieden zeker uitkomst. Deze brillen en glazen kan je vinden bij zowel de particuliere opticien als bij de ketens. Denk bv eens na over een “glasbril” deze zijn te maken in elke gewenste vorm en maat. Uiteraard wel met een maximale diameter van 80mm. Dit is ongeveer van boven de wenkbrauw tot op de wang.

Succes.