problemen met nieuwe bril

• Ina

2 jaar geleden heb ik 2 brillen aangeschaft, 1 leesbril en 1 computerbril. Nooit problemen. De ene bril ging kapot en ik had tevens het idee dat ik aan een nieuwe toe was. Dus naar (dezelfde) opticien. Alles opgemeten en ik kreeg mijn nieuwe brillen. Na 2 weken uitproberen wist ik het zeker: ze zijn niet goed! De oude erbij gepakt en goed gecontroleerd. Met de nieuwe leesbril kan ik niet goed lezen en met de nieuwe computerbril ook niet, tevens kan ik de letters van het toetsenbord niet goed zien. Ik ben dus terug gegaan. Alles is gecontroleerd, de brillen, de oude bril en weer de ogen opgemeten. De opticien kon niets ontdekken, behalve dat de sterkte 0,25 verschilt aan beide kanten. Hij raadde me aan een keer in de ochtend te komen (i.v.m. vermoeide ogen?) maar ook al ben ik moe, nog kan ik met mijn oude wel goed zien. Enfin, ik enigszins teleurgesteld weer naar huis en weer uitgeprobeerd. Ik blijf erbij, ik kan niet goed zien met de nieuwe brillen en krijg tevens hoofdpijn en een raar gevoel. Het is gewoon wazig en de regels gaan fladderen.

Wat moet ik doen? Ik krijg uiteraard de brillen vergoed, maar het kost me altijd toch nog 100 euro. Trouwens, ik moet gewoon goed kunnen lezen en computeren, zeker voor mijn werk.

wat nu?

Alvast bedankt!

• e

Doen wat de opticien aangeraden heeft, nogmaals terug komen in de ochtend voor een nieuwe meting. Verschillende tijdstippen op de dag ('s morgens, ‘s middags, ’s avonds) geven verschillende metingen.

Hierna heeft de opticien een goed beeld van wat de juiste sterkte is en kunnen de glazen vervangen worden.

Succes!

• Marloes

Nou E, hier help je Ina niet echt mee. Wat een onzin! Wel lekker commercieel; zo kun je iemand een ochtend, tussen de middag, later op de middag, begin van de avond en nachtbril verkopen want ze moeten volgens jou allemaal verschillend zijn van sterkte. Mijn tip; Ga eens naar een andere opticien en vraag eens naar Intervieuw of Business glazen. Hiermee voorkom dat je 2 brillen moet aanschaffen en is het probleem vrijwel zeker opgelost.

• Ina

Oh, wat zijn dat voor glazen dan? Heb ik nog niet vangehoord.

• e

niks commercieel

dat bedoel ik niet. ik bedoel alleen dat door vermoeide ogen de sterkte wat kan afwijken en dat het daardoor aan te raden is nogmaals een meting te doen!

• Marloes

Ga naar een opticien waar je goede verhalen over gehoord hebt en laat je voorlichten. Een schriftelijk advies leidt tot niets.

• Ger

Het is zinnig dat je bij de opticien exact aangeeft op welke afstanden je wil lezen en beeldschermwerk wil doen.Meet het op je werkplek.

Met dat soort gegevens kan de opticien wat, vaak is het zo dat we bij de oude bril alles wat verder weg gaan houden en dat ervaren we als normaal.

Een goed naar zijn client luisterende opticien kan dat soort problemen goed oplossen mits hij echt een vakman of vrouw is.

Dus terug naar de opticien.

Grt. Ger.