brilsterkte

• Caroline

De opticien heeft bij mijn dochter een afwijking gevonden van -0,5 en -0,75.

Hij adviseerde een bril voor school en lezen.

Mijn dochter heeft verder geen klachten.

Voor ik tot een bril overga wil ik graag informatie over of deze sterkte niet te gering

is voor een bril. en of de opticien mij niet uit zuiver commercieel oogpunt een bril

adviseert

• mo

Wat is voor u in eerste instantie de reden geweest dat u naar de opticien ging? Ik neem aan dat er klachten waren en dat de reden is geweest. De opticien zal m.i. niet uit commercieel oogpunt een bril adviseren. De sterkte is niet heel hoog maar wel genoeg om klachten te veroorzaken. Uw dochter moet zich nu veel meer inspannen om op afstand scherp te kunnen zien. Dat kan klachten als bijv. hoofdpijn, vermoeidheid veroorzaken. Doordat ze een bril gaat dragen hoeft ze zich niet meer zo in te spannen om het scherp te kunnen zien waardoor bovengenoemde klachten zullen afnemen c.q. verdwijnen.

Ik hoop dat dit voldoende informatie is.

Groet Mo.

• Anton

Even langs een andere opticien, kan hij het dit gevoel misschien wegnemen.

Ik weet niet hoe oud als uw dochter is, maar als u vraagt, om haar even door een pasbril te laten zien, zal ze het zeker aangeven dat ze alles veel beter ziet.

Lezen? Met min glazen, als hij hier mee bedoeld het schoolbord of TV, dan heeft hij gelijk, maar gewoon een boekje of zoiets zal best gaan.

Houd het wel in de gaten, want met een min sterkte heeft de groei er wel wat mee te maken, en kan de sterkte oplopen.

Maar ga naar die optiek zaak, waar u denkt vertrouwen in te hebben.

• Klaas

Sorry, weet niet hoe het kan maar dit bericht kwam van mijAnton schreef:

>

> Even langs een andere opticien, kan hij het dit gevoel

> misschien wegnemen.

> Ik weet niet hoe oud als uw dochter is, maar als u vraagt, om

> haar even door een pasbril te laten zien, zal ze het zeker

> aangeven dat ze alles veel beter ziet.

> Lezen? Met min glazen, als hij hier mee bedoeld het

> schoolbord of TV, dan heeft hij gelijk, maar gewoon een

> boekje of zoiets zal best gaan.

> Houd het wel in de gaten, want met een min sterkte heeft de

> groei er wel wat mee te maken, en kan de sterkte oplopen.

> Maar ga naar die optiek zaak, waar u denkt vertrouwen in te

> hebben.