Eey
Ik vroeg mij af of hier ook mensen zijn die nachtlenzen gebruiken en zo ja daar ook problemen mee hebben? Ik draag ze nu zelf een half jaar en heb enorm last van vermoeide ogen.
Hoi R.
Die 700 euro is echt veel te veel. Een normale prijs is per jaar 325 euro incl. vloeistof!! Alleen het eerste jaar zul je aanpaskosten moeten betalen. Dat is ongeveer 150 euro. Dus het eerste jaar zou je totaalprijs ongeveer 475 euro moeten zijn en geen 700!
Bovendien kan de opticien de lenzen retour sturen naar de leverancier als ze niet bevallen (als je ze binnen 2 -uiterlijk 3- maand terug brengt),en dat betekend dat jij niet het volle pond voor de lenzen hoeft te betalen! Een goede opticien neemt (zeker in deze situatie) ook de onaangebroken verpakking vloeistof terug.
Hoi R.
Ik heb even contact opgenomen met NKL en je verhaal voorgelegd alsof je een klant van ons bent.
In principe crediteren ze je lenzen dus niet meer,maar je mag ze terug laten sturen door je opticien met je verhaal er bij,en dan willen ze soms nog wel eens een regeling treffen,bijv. 50% credit. Dit is kunnen ze je niet gegaranderen, maar je kunt 't wel proberen!
Wat de vloeistof betreft: Terug brengen naar de opticien (als er nog een behoorlijke houdbaarheidsdatum op zit en het flesje nog niet geopend is geweest) en dan zou een fatsoenlijke opticien je het geld terug moeten geven!
Die 560 euro incl. aanpaskosten,maar excl. vloeistof vind ik nog steeds erg duur. Dit zit ruim boven de adviesverkoopprijs van NKL,maar de opticien mag,helaas voor u, boven deze prijs gaan zitten zoveel hij zelf wil.
succes ermee!
Hoi,
De Optiek had(dit speelt zich af in 2004) het over een vergoeding van brilglazen ter compensatie?
Ik zit meer tedenken aan een goede zonnenbril of een montuur met glazen.
Dribbel wat is een redelijk voorstel.
Waren de NkL lenzen in dat jaar duurder?
Verkoop boven de adviesprijs dat zou ik echt schandelijk vinden,(150 euro) is dat wel toegestaan?
Hoi R,
De nachtlenzen waren in 2004 zeker niet duurder dan dit jaar, dus de optiek is inderdaad wel belachelijk ruim boven de adviesverkoopprijs gaan zitten! Maar dit is helaas wel toegestaan. Ondanks de adviesverkoop van NKL mag de opticien zelf de prijs bepalen.
Als een gedeeltelijke creditregeling niet meer van toepassing is op de lenzen zou ik zeker gebruik maken van een ander soort van vergoeding.
U kunt natuurlijk altijd vragen of ze ook accoord gaan met bijv. een zonnebril. Nadeel voor de opticien is in dat geval dat ú zÃÂet voor welke prÃÂjs u een vergoeding krijgt. Dit kan voor de opticien reden om te zeggen dat hij alleen met brilglazen wil compenseren. Zorg dan wel dat u goede glazen krijgt, want een paar simpele glazen zijn er al voor een paar euro!
Een opticien ziet een klant natuurlijk niet graag voorgoed vertrekken na onenigheid, dus probeer 't in ieder geval met een vriendelijke benadering, dan zal hij/zij er vast wat meer moeite voor willen doen om u te vriend te houden!
succes ermee!
Hallo Dribbel,
Bedankt voor je uitleg en advies,
Ik vind het nog wel vreemd dat hij geen? contact wil/heeft gezocht/gehad met de firma NKL over een voorstel tot restitutie?
ik betaal voor een heel jaar geen 6 mnd, ik weet niet of dat nog zinvol is om hierover te beginnen.
Ik zal je laten weten wat zijn reactie is.
Nogmaals bedankt.
Groet,
R.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?