Een mooi antwoord Opto, ben hier wel eens weg geweest, omdat men nooit echt een zo'n duidelijk antwoord kreeg, houden zo.
Ik had hier al eerder geschreven, dat ik een meisje had van 5 jaar met een sterkte van totaal -16,50, ook hier hebben we het over lenzen gehad, maar we hebben het toch nog maar even uitgestelt, en toch maar weer de bril genomen. Zo klein mogelijke diameter natuurlijk, en de prijs zo laag mogenlijk houden, over een half jaar moet ze weer naar de oogarts, we binden haar niet vast, we zijn kindervriendelijk, dat een val of zo en zit vol met krassen.
Maar het meisje zelf, gaat prima, maar vergeet niet ze was 1 1/2 jaar toen ze de bril kreeg, ze heeft er dus zelf geen last van, en zolang het in de omgeving en in de klas maar goed opgevangen wordt, zal het zeker goed komen.
Misschien is het een idee als ze straks naar school gaat, de klas eens uit te nodigen bij de opticien, moet er maar eens over nadenken.
O. ja en Erika, welke glazen hebben we uitgekozen , en een montuur zo klein mogenlijk, het beste is een kunststof bril, dan kan je de dikke randen minder zien.
Dit meisje had hiervoor - 10,00 exstra dunne glazen alleen met een harde laag, en dat vond ik nog wel meevallen. Daarom is het ook heel belangrijk dat je een goed advies krijgt, en de opticien al een beetje inzicht heeft hoe de bril er straks uit zal zien, dan is het ook een beetje minder schrikken voor je.
Maar met dat ander verhaal is het mogelijk dat ze steeds sterkere glazen nodig heeft, maar heb ook wel mee gemaakt dat het met het sterk oplopen van de brilsterkte wel mee viel. Maar nog een paar jaartjes en dan kan ze aan de contactlenzen, laat ze nu nog maar lekker vrij spelen.