Is er een opticien op dit forum die voor mij een bril kan maken met extra dikke glazen? (-3,75 prescriptie met lage index glazen in een groot montuur).
Mail me: brillekeshoofd@hotmail.com
De situatie is: ik heb al een groot montuur waarin glazen gezet moeten worden. Bij mijn ‘gewone’ opticien word me aanbevolen er hoge index glazen of polycarbonaat in te zetten maar ik wil gewoon lage index glazen, lekker dik. Dus ik zoek een opticien die dat zonder gedoe voor me wil doen. Ik stuur de bril dan wel op.
brillekeshoofd@hotmail.com
Brilleskeshoofd………er zijn ook mogelijkheden om de glazen op te dikken!!!
Jawel, dit wordt wel gedaan met glazen die standaard te dun zijn om bijvoorbeeld glasbrillen mee te maken. (glasbril=randloze bril) Maar kun je op aanvraag ook bestellen bij hogere sterkten. De opticien in kwestie moet dan 1,49 plastic lenzen bestellen met aangepaste randdikte. De randdikte kan net zo dik worden als de dikte van het “grond”glas. (grondglas=blanc=basisglas waaruit de uiteindelijke lens geslepen wordt). Bij glasfabrikant Essilor heet zoiets; Orma Recept met aangepaste randdikte en in jouw geval; zo dik als mogelijk!!! Kost een eurootje of 50 per glas denk ik.
p.s. Wel je montuur eerst polifestineren natuurlijk ( anders gaat het mis)
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?