Vermoeidheid

• Mascha

Kan het zijn dat wanneer je voor het eerst een bril hebt (in het geval van mijn zoontje) dat je dan enorm moe bent. Hij valt regelmatig (zelfs nog voor zijn bedtijd) in slaap op de bank.

Ik vroeg me af of dit met elkaar samenhangt?

• John

Welke sterkte heeft hij?

• Mascha

+ 2.75/+2.25

• Mascha

Plus hij heeft een verminderde zicht 30% aan zijn rechteroog

• John

Dat is beste een flinke sterkte om mee te beginnen. Daar moeten de ogen aan wennen en dat levert vermoeidheid op. Zelf heb ik iedere keer wanneer ik sterkere glazen (momenteel -18) heb, een paar dagen hoofdpijn.

Daarbij kan je zoon met bril beter zien dan voorheen, dus meer dingen opnemen.

Draag je trouwens zelf ook een bril? Zo ja, welke sterkte?

• Mascha

Nee ik draag zelf geen bril, vandaar dat ik er ook een enorme leek in ben. Over de hoofdpijn het is fijn te lezen (natuurlijk niet voor jou), want dat verklaard voor mij ook een heleboel. Hartstikke bedankt voor het snelle reageren!

• Ari

Mascha schreef:

>

> Nee ik draag zelf geen bril, vandaar dat ik er ook een enorme

> leek in ben. Over de hoofdpijn het is fijn te lezen

> (natuurlijk niet voor jou), want dat verklaard voor mij ook

> een heleboel. Hartstikke bedankt voor het snelle reageren!

• iris

Hoi Mascha,

Wat john schrijft kan ik beamen. Ik heb zelf +5.5. Ik ben er intussen helemaal aan gewend maar als je voor het eerst een bril gaat dragenheb je daar een periode voor nodig. Als hij zijn bril elke dag draag van opstaan tot slapen dan moet het met twee weken over zijn. Dat is ongeveer de periode die de hersenen nodig hebben om het nieuwe beeld te verwerken. Als hij na die tijd nog die symtomen heeft dan zou ik nog even contact opnemen met degene die daarover gaat.

De bril voor mijn zoon is in de maak +3.00 C-2.00 as 180 (kun je dit volgen?).

Ik ben benieuwd hoe hij daar op gaat reageren. Hij is 4.

Succes.