vraag over laseren

• Patrick

Hallo,

Ik ben momenteel bezig mij te orienteren of en waar ik mijn ogen moet laten laseren. Wat me opvalt is het prijsverschil.

Heeft iemand ervaringen met zowel dure als relatief goedkopere klinieken. Kan iemand mij vertellen of een goedkopere per definitie een slechtere en dus minder betrouwbare kliniek is.

Als je ervaring hebt met laseren, zowel positief als negatief, meld het hier dan even.

Hoop dat er mensen zijn die reageren.

Groeten,

Patrick

• John

Welke sterkte heb je, Patrick?

• Patrick

-/- 1.25 beide ogen

• Meus

Patrick,

Ik weet niet wat je leeftijd is en waarom je graag je ogen wilt laten laseren.

Met deze sterkte zou ik het je namelijk niet aanraden. waarschijnlijk heb je alleen problemen bij TV-kijken, autorijden e.d. Bij mijn weten is er geen enkel instituut dat je na behandeling een sterkte 0 garandeert.

Als je dus op een sterkte van b.v. +0.25 uit zou komen lijkt dat wel beter, maar je krijgt dan op latere leeftijd weer eerder problemen met het zien op kleine afstand hetgeen weer vervelend is bij lezen, beeldschermwerk en allerlei prutskarweitjes.

Als je een fanatiek sporter bent, zijn lenzen denk ik een betere oplossing als je ogen die tenminste verdragen.

Samengevat, ik denk niet dat ik het risico zou nemen met jouw sterkte.

• Ramona

Hoi Patrick,

Ik heb mijn ogen een jaar geleden zelf laten laseren bij een dure kliniek, mijn zusje is onlangs in België geweest voor 1500 minder.In ons geval heeft het niets uitgemaakt, beide resultaten zijn goed.

Ik zou je willen adviseren om een aantal vragen (die voor jou belangrijk zijn)te inventariseren en deze voor te leggen bij een kliniek van jouw keus. Desnoods vraag je het bij verschillende klinieken. Het is bijvoorbeeld belangrijk te weten hoeoud de apparatuur is. Hebben ze het nieuwste van het nieuwst. (dit zou het prijsverschil kunnen zijn, maar dat weet ik niet zeker) Voor mij was het belangrijk te weten of er een noodagregaat aanwezig was voor het geval, juist op het moment dat mijn ogen gelaserd zouden worden, de stroom zou uit vallen. Ik wilde ook weten of ik niet blind zou kunnen worden. In het ergste geval kun je een ontsteking krijgen.Het is dus belangrijk te weten hoe de nazorg geregeld is. Voordat je behandeld wordt moet de oogarts je wel gezien hebben. Ga nooit, maar dan ook nooit zomaar liggen, zonder dat de oogarts je ogen bekeken heeft. Voor mij was het belangrijk dat de mensen die mij behandelen zouden me een goed gevoel zouden geven, ze professioneel zouden zijn en vooral eerlijk over hetgeen ik verwachten mocht. In de periode dat ik mijn bril op moest, omdat mijn ogen weer in de goede vorm moesten komen,(ik droeg 20 jaar lenzen)heb ik zeer getwijfeld of ik er wel mee zou door gaan, mede omdat ik die spookverhalen hoorde. Regelmatig heb ik de kliniek gebeld. Ze waren altijd bereid me te woord te staan en gerust te stellen. De beslissing legde ze wel steeds weer bij mij. Er is me dus niets opgedrongen. Dit gaf mij nog meer zekerheid om de stap te nemen.

Datgene wat Meus je aangeeft zou je ook moeten bespreken met de oogarts. Naar mijn weten kun je juist heel goed laseren bij -1,5. Inderdaad geeft men geen garantie om op nul uit te komen. En die leesbril, ja, daar hebben ze nog geen techniek voor, daar zal je waarschijnlijk wel aan komen.Ik ben zelf van -8 naar 0 gegaan. Ik zie meer dan 150%. Maar men kon me inderdaad niet garanderen dat ik nooit een leesbril nodig zal hebben.

Ik wens je heel veel suc6 met je beslissing. Het is iets wat jij alleen kunt nemen en niemand anders.Laat je in ieder geval goed voorlichten en stel de vragen die belangrijk voor jou zijn.

Misschien horen we nog van je, Ramona.

• Ton

Ramona, mag ik vragen in welk kliniek je bent geweest, ik zit er namelijk ook

over te denken om mijn ogen te laten laseren

Momenteel draag ik een bril van Recht + 1.5 en Links + 1.75

Alvast bedankt voor je reactie

Groet,

Ton

• Ramona

Hoi, ik ben bij Care-vision in Amsterdam geweest.

• Ton

oke, bedankt voor de info,

groet,

ton

• Ton

Ramona, nog enkele vragen over het laseren bij jouw,

Kon je gelijk naar het laseren goed zien?

Heb je last gehad van droge ogen of halo`s?

Heb je vaker terug moeten komen ?

Had je eventueel andere klachten ?

Is het jouw mee of tegen gevallen ?

Omdat ik serieus aan het overwegen ben zou ik graag antwoord op deze vragen

hebben.

Alvast bedankt.

Groet,

Ton

• Ramona

Ton schreef:

>

> Ramona, nog enkele vragen over het laseren bij jouw,

>

> Kon je gelijk naar het laseren goed zien?Hoi Ton, ja meteen na het laseren kon ik heel goed zien. Dat was zelfs een heel emotioneel moment.

> Heb je last gehad van droge ogen of halo`s?

Droge ogen had ik van tevoren al, dat kunnen ze niet weglaseren. Ik gebruikte voor die tijd druppels en nu af en toe. Halo's heb ik niet. Mij is verteld dat je daar met de huidige apparatuur niet bang voor hoeft te zijn.

> Heb je vaker terug moeten komen ?

Ik moest de volgende dag, een week erna, een maand en na 3 maanden terug komen.En eventueel een jaar erna. Dat heb ik (nog) niet gedaan.

> Had je eventueel andere klachten ?

nee

> Is het jouw mee of tegen gevallen ?

Omdat men zo eerlijk tegen me was wist ik waar ik aan toe was.Lees de volgende link maar even. Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=396&i=3666&t=3665

Groetjes, Ramona (die heel erg blij is de stap genomen te hebben.;))

>