Zeer sterke glazen

• Mayan

Hoe lang is het geleden dat je lenzen droeg en welke lenzen heb je gedragen?

Met lenzen zullen wel heel veel van je klachten verdwijnen.

Anders moet je bij je opticien eens vragen naar de Formlenti Plan Perfalit glazen van Rodenstock.

Die “spiegelei” glazen zijn volgens mij alleen te verkrijgen in + sterkte. De Formlenti glazen zijn speciaal voor - sterktes. Hou wel rekening met een prijs van tussen de 250 en 290 euro per glas!

Misschien moet je lenzen toch nog eens een kans geven.

Succes!

• Freddy Onderstal

Nee, ook in - sterktes.

Lees mijn andere bericht….

• John

Dag mr. enfield,

Ik heb de site over brillenfetish bekeken en inderdaad gaat het daar over mensen die brillen met een hoge min-sterkte dragen en dat graag doen. Ze gebruiken contactlenzen met een hoge plussterkte om door een bril met een hoge min-sterkte te kunnen zien. Hun eigen normale sterkte is vaak nihil.

Nu heb ik vanwege mijn eigen visuele situatie altijd belangstelling voor mensen met sterke glazen, maar niet als het bedrog is. Wanneer je zelf zulke sterke glazen nodig heb, zie je er naar uit om ervan af te komen. Want het is geen pretje om ze altijd te moeten dragen en niet als je er zin in hebt, zoals op die site.

Overigens zijn er via zulke sites wel verschillende soorten brillen en mogelijkheden te zien. Graag zie ik uit naar nog wat andere sites.

• John

Jaap, bedankt voor de tip. Ik heb wat informatie gevonden. Draag jij zelf zulke glazen of ken je mensen met myodisc-glazen.

Mijn opticien heeft van glazen met zulke hoge sterktes niet zoveel verstand. Hij had nog nooit glazen met deze sterkte verkocht…

Fijn, dat jullie me daarom wat verder helpen.

• John

Dag Freddy,

Ik stuur mijn emailadres naar je op, zodat ik de tekening kan verwachten.

Worden er in de optiekzaak waar je werkt wel eens zulke spiegelei-glazen verkocht, misschien in het verleden. Vraag het eens na. Ik vraag het vanaf deze plaats ook aan anderen die in een optiekzaak werken. Ik zou graag eens iemand willen contacten die een bril met zulke glazen draagt en er ervaring mee heeft.

Zijn er glazen met een hogere sterkte dan - 18 ook in een normale uitvoering. Mijn opticien vertelde dat het stopt bij -18. Graag een reactie.

• John

Richard,

Hartelijk dank voor jouw medeleven.

Er is over gesproken om sterkere lenzen te implanteren dan nodig. Maar men wacht liever totdat de sterkte twee jaar redelijk stabiel is. Daarbij zet ik er zelf geen haast achter, hoe lastig zo'n dikke en zware bril ook is, want momenteel moet ik het zelf nog betalen en de kosten van lenzenimplantatie zijn heel hoog. Mijn bril wordt grotendeels vergoed.

Wat betreft je vraag over het autorijden en fietsen. Ik mag autorijden, maar het wordt niet aanbevolen, zeker geen lange afstanden. Het scherp zien in de verte is verminderd. Verder heb ik door mijn sterke brillenglazen soms gezichtsvelduitvallen, iemand die van links of rechts komt, het ik niet altijd in beeld. Als het donker is, lukt het niet om te rijden, ook niet op de fiets. Ik heb last van nachtblindheid en ook last van fel licht van tegemoet komen voertuigen en lantaarns. Naar de bioscoop ga ik nooit. Bij het lezen heb ik veel licht nodig. Verder merk ik dat ik met mijn huidige nieuwe glazen meer moeite moet doen om de kleine letters te lezen, dan met mijn oude glazen. Gelukkig heb ik nog een reservebril, die ik bijan altijd bij me hebt. Deze bril is iets minder sterk en kan ik daar beter meelezen. Het kan toch niet zo zijn dat ik nu al - op 32-jarige leeftijd - een leesgedeelte in mijn bril moet. Hoewel dit overigen in het buitenland niet vreemd is. Sporten is inderdaad lastig met zo'n bril. Vroeger had ik een kunststof reservebril. Ik heb geinformeerd of dat met deze sterkte (-18) ook mogelijk was. Het zouden dan glazen van zo'n 2 cm dik worden…

Over het proces maak ik me best zorgen. Mijn ernstige bijziendheid komt door een aantal factoren: ik heb een te lange oogas en een te sterke breking van de lens met daarbij ook nog een te sterke breking van het hoornvlies. Mijn oogarts is bang dat ik ook problemen krijg met netvliesloslating. Al met al zit sterke bijziendheid in de familie en daar heeft men nog nooit met netvliesloslating te maken gehad, wel met sterke brillen en soms lenzen.

• John

Opto,

Hoe sterker en dus dikker de lenzen werden hoe moeilijker het werd om ze te dragen/verdragen. Daarbij ben ik allergisch voor een aantal dingen, wat heel vaak ontstekingen aan de ogen opleverde. Verder - maar dat is niet de hoofdoorzaak om te stoppen - kon ik mijn lenzen soms moeilijk vinden, als ze er eens uitgingen, en ook in indoen en uitdoen leverde problemen op.

Het waren harde lenzen.

• John

Mayan,

Het is nu zo'n zeven jaar geleden dat ik harde lenzen heb gedragen. Vanaf mijn 17e tot mijn 25e. Ik heb met die lenzen, verschillende soorten geprobeerd, zoveeel problemen gehad, dat ik liever met een dikke bril op loop, dan weer moet gaan tobben. Besef dat ik zonder bril en lenzen zeer weinig zie.

Overigens bedankt voor je meeleven en meedenken.

• mr.enfield

ok john ik zal nog een paar site's er op zetten

http://ad2412.free.fr/High_Myopic_Girls.html

http://public.fotki.com/Micha/

http://www.geocities.com/minus30glasses/ (deze is wel traag en moet je wat geduld hebben)

de meeste site's hebben ook links naar andere site's ik hoop dat je daar nog wat info uit kunt halen

• John

mr. enfield,

Hoe vaker ik de sites bekijk, hoe mooier ik verschillende foto's vind. Draag jij ook sterke glazen?