mijn polifestineermachine is kapot

• Adri

Enige weken terug las ik via dit forum dat er op marktplaat.nl een polifestineermachine aangeboden zou worden. Daar ik al lang naar dit fenomeen op zoek ben heb ik deze meteen aangeschaft.

Na enkele weken met volle tevredenheid hiermee aan de slag te zijn gegaan, zijn de wieltjes om te defibrilatie-osmose tegen te gaan gesneuveld. Kan iemand mij vertellen waar ik dit apparaat zou kunnen laten repareren.

• Marijke

Hoi Adri,

Bij mijn ouders in het bedrijf staat nog een polifestineermachine, die niet of nauwelijks gebruikt wordt, omdat zij de kunststof monturen nu ter behandeling retour sturen naar de fabrikant.

Ik zal kijke wat ik voor je kan doen.

• Arjan

Beste Adri,

Wij hebben toen we onze nieuwe polifestineermachine aanschaften een heel zakje van deze wieltjes afgenomen omdat wij dit probleem al eerder hebben ondervonden bij onze vorige (halfautomatische) machine. Nu we een volautomaat hebben is de slijtage een stuk minder dus is het voor mij geen probleem om een paar van deze wieltje toe te sturen. Heb ik nog 1 vraagje; is het een Weco of Reichert?

• Erwin

Adri,

Je hebt je zeker zo'n nieuw modelletje laten aanpraten.

Die defibrilatie-osmose kom je nl. alleen bij de polyester exemplaren tegen.

Deze zijn de laatste tijd meer verkocht. Wij hebben nog zo'n ouderwetse bakelieten behuizing (zoals oude telefoons weet je wel). Daarin hebben we zelf het binnenwerk van een modern polifestineermachine gemonteerd en zie hier….een onverwoestbaar exemplaar. En die wieltjes heb ik dus hillegaar niet nodig.

Groeten van Erwin.