laseren ja of nee ?

• Lia

Wie kan mij advies geven?

Ik denk er aan om mijn ogen te laten laseren maar vind het eigenlijk wel eng. Het zijn toch je ogen en met hulpmiddelen kan ik het ook goed zien maar aan de andere kant lijkt het mij zo fijn om eens op te staan en meteen alles duidelijk te zien. Nu moet ik eerst mijn bril zoeken of mijn lenzen in doen. Ook vind ik het lastig met sporten, zwemmen e.d. Ik heb aan beide ogen een sterke van ongeveer -7 a -8, best sterk dus.

• Ramona

Kijk vanavond naar RTL5 om 22.00u. Daar zal naar ik vernomen heb een belgische arts zijn om te vertellen waarom je niet bang hoeft te zijn om je ogen te laten laseren. Mijn zusje is daar vorige week geholpen. Ikzelf ben een jaar geleden gelaserd bij Care- vision in Amsterdam.(beide ogen hadden een sterkte van -8) Ik zou je willen adviseren zoveel mogelijk voor jou relevante informatie te zoeken. De beslissing kun je alleen zelf nemen. Laat je goed voorlichten. Het was voor mij heel belangrijk dat men eerlijk was in wat ik verwachten kon. Ik voelde me er goed bij en werd naar mijn gevoel professioneel geholpen. In de tijd dat ik de beslissing genomen had en 4 weken mijn bril moest dragen alvorens de behandeling te kunnen ondergaan had ik toch regelmatig twijfels, dan belde ik naar de kliniek en altijd bleef men eerlijk. Er was vanuit hun geen druk en ik heb geen ongeduld bemerkt. Mijn zicht was na een maand al 150% en ik vind het tot op de dag van vandaag heerlijk om(en nog steeds wonderlijk) dat dit mogelijk is geweest.

Heel veel succes met je beslissing.

Groetjes, Ramona :)