Vraagje over lenzen

• Esther

Hallo,

Ik heb sinds vandaag voor het eerst lenzen, ik heb ook nog nooit een bril gehad.

Ik kon in de verte nooit goed zien en nu met lenzen is dat een stuk beter. Maar nu zie ik met mijn rechteroog dichtbij wazig. Zou dit kunnen komen omdat ik nog moet wennen? Ik heb ze nu tenslotte pas 3 uurtjes in.

Groetjes Esther

• Esther

Ik heb toch maar even gebeld naar Hans Anders. Ik moet morgen terugkomen.

Nu hoop ik dat ik niet opnieuw moet betalen voor de lenzen want de verpakking is al open geweest.

• Ramona

Nee, vast niet. De meeste opticiens geven garantie. Ik dacht zelfs dat dat verplicht is. Is het niet gewoon een vettige waas die je met goed schoonmaken weg kan krijgen?

Succes.

Groetjes, Ramona.

• Mark

Heb je een min-sterkte?

• Esther

Ja ik heb -1.50 en -1.75… maakt dat wat uit dan?

• Carla

ja dat maakt wat uit.

Je hebt nooit een bril gedragen schreef je.

Veraf zag je slecht en dichtbij zag je goed….Bijziend noemen we dat (myoop).

Nu dat je je lenzen in hebt zie je veraf goed (neem ik even aan), maar kost het je moeite om dichtbij beter te kunnen zien.

Je was gewend dat het oog zich niet hoefde in te spannen voor dichtbij.

Nu moet hij dat ineens wel, en dat is in jouw “ogen'” vreemd.

Toch zou ik je aanraden om door te zetten.

Twijvel je over de sterkte, laat die dan zeker even checken.

Maar je dichtbij zicht moet beter worden.

Succes Carla

• Esther

Hoi,

Dank je wel voor je uitleg.

Veraf zie ik nu inderdaad perfect. Als ik mijn linkeroog dicht doe dan zie ik wel dat mijn oog zich probeert te focussen, ik zie dus afwisselend scherp en wazig. Dus de sterkte lijkt mij wel goed.

Ik ben ook zeker van plan om nog door te zetten hoor, keek er alleen een beetje raar van op dat het niet metteen gewoon goed was.

Klopt het ook dat mijn ogen na een tijd moe worden door het kijken met lenzen?

Groetjes Esther

• Youandi

Hallo, Esther,

Als het probleem welke je als eerste aangaf met je rechteroog voor het dichtbijzien aanhoudt dan is er geen corrrecte sterkte aangemeten voor je beide ogen.

De opticien die de oogmeting gedaan heeft had moeten beseffen dat je nooit een bril of lenzen gebruikt heb en door zijn voorschrift ineens scherp ben gaan zien.

Ga naar een deskundige opticien (welke je meestal gratis wil helpen)en leg het probeem opnieuw uit,en deze zal het direct snappen!

gr.