zoontje van 16 mnd met +5 en +6 moet binnenkort een brilletje (graag reacties)

• Sylvia Zwerver Holtewes

Onze zoon van 16 maanden heeft al een brilletje nodig!

met een oogmeting van + 6 en +5, (ook een beetje afwijkend)

nu zoek ik mensen (die ook een heel klein kindje met bril hebben)

om eventueel ervaringen mee uit te wisselen,

zelf zijn wij niet brildragend en hebben dus weinig ervaring op dat gebied.

• heidi

Hallo Sylvia,

Toen mijn dochter 7 maanden was vond ik dat ze veel scheel keek, toen ze 10 maanden was kwam ze bij de orthoptiste terecht. Het ‘vonnis’ luidde: ze moet een bril en komt er nooit meer vanaf. Ze heeft namelijk ongeveer +9 aan beide ogen en kan geen diepte zien. Toen ze 11 maanden was kreeg ze dus een bril. De leukste die ik kon vinden, want ik was er behoorlijk van van slag. Ze kon nog niet eens lopen! Maar het ging heel goed. Je moet er in het begin wel constant bijblijven. Afleiden met spelletjes e.d., totdat ze vergat dat ze een bril ophad. Wij zetten de bril telkens maar eventjes op, maar ik heb ook weleens gehoord dat het beter is om 'm gelijk de hele dag op te zetten. De meeste monturen heeft ze vernield als ze in de auto zat. Dan zat ze achter mij, zette hem af en bekeek hoever je de pootjes om het glas kon draaien! Inmiddels is ze 6 jaar en heeft haar vierde montuur. Ze kan niet zonder bril, ook tijdens zwemles houdt ze hem op. Maar het gaat verder goed. Ik raad je aan om een leuke bril te zoeken. Als je opticien niets heeft dat leuk genoeg is, kan hij bij elke groothandel brillen bestellen. Heel veel succes.

• Sylvia

Hallo Heidi,

Bedankt voor jou uitgebreide mailtje,

ik heb er best veel aan en vond het enig om te lezen

je had het erover om het kindje af te leiden,maar dat zal op zich denk ik het grootste probleem worden, HIJ HEEFT NAMELIJK EEN TWEELINGBROER

die echt nergens van af kan blijven!!

maar ja…. de tijd zal het leren!

ga binnenkort even bij verschillende opticiens langs om te kijken wat voor leuks er te koop is,

komt vast wel goed!

Groetjes Sylvia

• william

hallo sylvia,

per toeval kwam ik op deze site terecht daar ik in het verleden gewerkt heb als opticien.Ik heb zelf geen kind die een bril nodig heeft maar kan je desgewenst wel nadere info geven middels dit medium.simpelere zou zijn om naar een optiekzaak te gaan …maar goed…

16 maanden is een lastige leeftijd voor een bril….en met de sterkte (+5/6) is het zo dat kinderen op die jonge leeftijd die 6 dioptrien makkelijk weg accomoderen (het meer plus maken van de ooglens)..dit kost uiteraard inspanning en kan leiden tot vermoeide ogen en hoofdpijn.het is een fabeltje dat het niet dragen van de bril slechter is voor je ogen …het is alleen minder comfortabel voor de drager.

qua cosmetisch effect kan ik je met deze sterkte zeggen dat de oogjes van de kleine behoorlijk groter gaan lijken in het brilletje….met de huidige techniek van vandaag zijn de glazen mooi dun te krijgen ….wat het brilletje lekker licht houdt en er ook mooier uit gaat zien uiteraard.

eehhmm…….nou ja….mocht je evt nog vragen hebben dan verneem ik dat graag.

gr,

williamSylvia Zwerver Holtewes schreef:

>

> Onze zoon van 16 maanden heeft al een brilletje nodig!

> met een oogmeting van + 6 en +5, (ook een beetje afwijkend)

> nu zoek ik mensen (die ook een heel klein kindje met bril

> hebben)

> om eventueel ervaringen mee uit te wisselen,

> zelf zijn wij niet brildragend en hebben dus weinig ervaring

> op dat gebied.