Meten van ogen

• Moos

Wanneer is het beste moment om je ogen op te laten meten voor een nieuwe bril?

Als je een zware vermoeiende dag gehad hebt, of juist als je uitgerust bent. Aan het einde van een drukke week of juist aan het einde van een vakantie?

Of maakt het niet zoveel uit?

• Moos

Heb ik een moeilijke vraag gesteld?

• M.

Het maakt niet uit.

• Marloes

Het allerbeste moment is tussen 9.00 uur en 18.00 uur en ook is het mogelijk op donderdag of vrijdagavond tussen 18.00 en 21.00 uur. Andere tijden is in principe niet raadzaam daar en dan over het algemeen niemand aanwezig is.

• Peter

*LOL*

Peter

• Meus

Ik ben geen opticien of optometrist, maar als ik af ga op andere berichten die ik heb gelezen schijnt het weinig uit te maken. Het verschil in gezichtsvermogen zou maksimaal 10 procent zijn. Overigens werd me bij een optiekketen

wel aangeraden een gedetailleerde oogmeting s´morgens te laten doen.

Als ik af ga op eigen ervaringen, dan merk ik na vermoeiende dagen wel iets verschil in scherpte tussen s´morgens en s´ avonds.

Teletext lezen gaat dan sávonds wel eens moeilijker dan overdag, de letters gaan wel eens iets ´dansen´. Dat zou in mijn geval ook te maken kunnenn hebben met de konditie van de ogen die kan afnemen als je wat ouder wordt.

Heb je hier wat aan ?

• Moos

Ja, hier heb ik iets aan.

Bedankt voor je reactie.

• peter

voor de opticien is het veel makelijker als de ogen moet zijn zeker als u plus glazen heeft Kan het oog moeilijker accomoderen. Dus makelijker

• Klaas

Eigenlijk zou het niets uit moeten maken, maar als ik iemand in mijn stoel krijg, en die heeft al van die vierkante oogjes vanwege het beeldscherm, en ik ben niet tevreden over de oogmeting, is er maar één manier, weer even terug komen en de oogmeting opnieuw doen.

En dan het liefs als de ogen niet teveel belast zijn, en ik denk dat dit op een ochtend een best moment is, hangt ook van de vorige avond af natuurlijk, geen koffie of sterke drank, grapje, maar dit is voor beide partijen toch de beste oplossing, kleine moeite maar veel meer plezier.