Niet-automatische topsterktemeter

• Ellen

Ik ben op zoek naar een niet-automatische topsterktemeter.

Wie heeft er nog 1 en mag ik deze aub lenen voor een paar maanden (t/m ong. april/mei)?

Ik volg namelijk 1 dag per week de opleiding ass. opticien en nu moet ik prisma's meten oefenen op een niet-auto.tsm, maar helaas mijn werkgever heeft er geen.

Ik wil het apparaat alleen in bruikleen, je krijgt alles weer retour als ik mijn examens van de betreffende vakken heb gedaan.

Ik kom de tsm graag ophalen dus misschien kan het bij mij in de buurt.

Ik woon in Heesch, vlak bij Oss in Brabant. Nijmegen, Den Bosch en Eindhoven zijn ook opties. Tevens werk ik in Utrecht dus dat is ook nog een mogelijkheid.

Alvast erg bedankt!

Met vriendelijke groet,

Ellen Wingens

• arjan

Ik heb nog wel een oude polifestineermachine staan, maar ja daar heb je niks aan. Trouwens even serieus nu je kunt het ook oefenen door een paar cirkels te tekenen zoals het scherm van je poli… ik bedoel topsterktemeter en dan vraag je aan een collega of hij/zij (als ze niet chagrijnig is) een paar recepten voor je uitschrijft. Jij tekent dan het plaatje wat je zou zien in een bepaalde richting indien cilindrisch natuurlijk en dat laat je je beste (mannelijke) collega dat beoordelen. Zo kun je heel snel oefenen en ach je moet maar denken zelfs vrouwen kunnen opticien worden dus zo ingewikkeld is het niet.

• pastagirl

ja of kijk ff op de duitse marktplaats, daar staan ze veel te koop ivm de calibratieaanpassingen die in duitsland moeten worden gedaan doordat de meterieke dispantie gaat influctueren

• Erwin

Grappig dat coba, pastagirl, stefan, laura, tineke, annemarie en misschien nog wel een paar allemaal hetzelfde ip-adres hebben. Of het is iemand met een gespleten persoonlijkheid, of een heel gezellig groot huis met allemaal dezelfde humor. Lachen!

• Ellen

Wat zijn we toch weer grappig. Ik stel een serieuze vraag en dan krijg je zulke antwoorden. Erg bedankt!

• wouter

heeeeeeeel apart hier….hahaha

• Johan

LOL

Wat moet dat apparaat kosten?? :)

Gegroet,

Johan

• arjan

Ze zijn toch te serieus en dan heb ik toch echt mijn best gedaan om te helpen, ik weet het niet meer hoor. Je kunt natuurlijk ook het prismagedeelte skippen. Ik bedoel met een 5.5 slaag je ook en het mooie van prisma's is dat als je ze niet kunt meten je ze ook nooit meet! Alleen maar voordelen.

• Ellen

dat gedeelte kun je niet skippen. Als je dat onderdeel niet doet heb je daar een 1 voor. En dat gedeelte prisma's meten moet een 6 of hoger zijn.

• arjan

Dan zit er nog maar 1 ding op; omkopen.

Daar de leraren op optiekscholen veelal geflipte opticiens zijn hebben ze het niet al te breed. Zo heb ik optische instrumenten, oog & bril “gekocht” voor nog geen Fl 150,-!!! dus nog geen 330 euro. Geen geld lijkt me, gewoon doen