Wazig zicht

• Monique

Hallo allemaal,

Gisteren heb ik mijn bril gehaald. Dit na een langdurige periode van lenzen passen.

Men krijgt geen enkele lens stabiel op mijn oog vanwege een grote cilinder en cilindrische sterkte.

Ik ben al bril dragend maar met mijn nieuwe bril zie ik alleen maar wazig, vooral rechtuit en nog meer in de hoeken.

Mijn sterktes zijn nu links +5 met een cilinder van -3.75 en rechts +3.25 met een cilinder van -1.50

Dit was met mijn oude bril voor beide ogen een punt minder maar ik zie door het hele glas wel scherp. Ook in de hoeken.

Kan iemand mij helpen? Ik ben, omdat het al zo lang duurt, behoorlijk wanhopig geworden.Krijg ik nog scherp beeld?

Monique

• Dennis

uhhh.ik zo er niet vanuit gaan… het had nu toch wel wat scherper moeten zijn.

Als je een nieuwe bril haalt, is het inderdaa altijd even wennen. en kijkt het nooit helemaal optimaal. Maar het moet op een bepald punt wel scherp zijn, of je moet er toch goed mee dichtbij of verweg kunnen kijken. is dit niet het geval, zeker na een tijdje dragen, dan is er toch iets niet helemaal in orde.

Mijn advies is dan ook, ga even terug met je bril, mischien is het gewoon een kleinigheidje, wat zo te verhelpen is. ( het kan namelijk ook met het bijstellen te maken hebben, zeker met hogere sterktes, oet zon bril helemaal goed zijn afgesteld.

Groeten,

Dennis van der Heiden

www.vdheidenoptiek.nl

• dan

je bril is naar alle waarschijnlijkheid te sterk positief,als deze namelijk te zwak was zouden je ogen dit tot op een bepaalde hoogte kunnen compenseren,verzoek je opticien om een nieuwe meting,overigens kan je natuurlijk eventueel tegen een kleine vergoeding een meting laten doen bij een ander.vr gr Dan