hoe lang een bril?

• Dennis

Dit is eigenlijk meer uit nieuwsgierigheid, maar hoelang dat iedereen ongeveer met zijn/haar bril. Het gemiddelde staat geloof ik zo rond de drie jaar, maar klopt dat nu ook zo?n beetje? of is dit alleen maar weer een mooi verhaaltje?

Ik hoor van u?

Groetjes Dennis

www.vdheidenoptiek.nl

• lisette

ligt er erg aan de meeste mensen denken er zo'n 2 a 3 jaar mee te doen maar doen er vaak langer mee. ik heb klanten die na een jaar een nieuwe willen, maar ik heb ze ook gezien die er 10 jaar mee doen. ik denk dat het gemiddelde op 3 a 4 jaar ligt

• Klaas

Je kan ook vragen hoelang doen de meeste mensen met dezelfde glazen, ik doe veel met ENOT, tot nu toe heb ik hier weinig problemen mee, maar als je van sommige glasleveranciers hun verwachting ziet, zelfs bij de grote merken heb ik mijn vraagtekens.

Vorige week nog, multifocale kunststof glazen van merk met het <> teken in het glas, wel geleverd door HA, binnen een jaar al ar problemen gratis nieuwe glazen, maar ze kwam nu bij mij, weer de ar-laag er af, bril was nu 1/2 jaar oud.

Ze had geen zin meer om naar HA terug te gaan, trouwens zoals gebruikelijk de sterkte klopte ook al niet.

Ik weet het niet zeker, maar doen die ketens zelf de veredeling op de glazen, want ja dan krijgt hier de verkeerde, de zwarte piet toegespeeld, weet jij dat?