bifocale lenzen

• Elly

Bifocale lenzen staan redelijk slecht bekend, ik lees er hier ook weinig over. Ikzelf ben er twee jaar geleden mee begonnen, het duurde wel een half jaar eer ik er echt goed aan gewend was, maar nu zou ik niet anders meer willen. Ideaal, ik kan er goed mee lezen, beeldscherm kijken en in de verte, kortom alles!! Omdat ik hier nogal wat problemen lees over bifocale glazen, wil ik dit toch even kwijt. Groetjes, Elly

• Rene

Met bifocale glazen kan jij in de verte kijken, lezen en het beeldscherm????

Vreemd… 2 sterktes in één glas en toch op elke afstand scherp kijken..

Mzzz

Je bedoelt niet multifocale glazen?

Rene

• Elly

Ik bedoel lenzen voor veraf en om te lezen

• Peter

Hoi Elly,

Lenzen en glazen zijn compleet ander verhaal.

Zijn jouw lenzen, zowel re als li, voor veraf 100% gecorrigeerd of is een oog (meestal de neit dominante kant) gecorrigeerd voor tussenafstand en andere voor verte.

Zo zijn er verschillende mogelijkheden en/of uitwerkingen van lenzen mogelijk die je in glazen niet snel zal toepassen /terugvinden.

Als je refereert naar Anna haar probleem en advies voor bifocaal, geloof mij, daar heeft Anna totaal geen baat bij.

Gelukkig zijn jou lenzen nu goed, maar als er aan de sterkte of andere parameters gesleuteld gaat worden is de kans aanwezig dat je niet hetzelfde ziet/ervaart zoals je nu doet.

Lenzen is een meer technisch aspect in de optiek en wat moeilijker uit te leggen.

Groeten Peter