oogonderzoek

• in opleiding

Hallo,

volgend jaar heeft mijn zoontje van 4 een afspraak in het oogziekenhuis te rotterdam. Uit de testen van het consultatie bureau blijkt dat zijn visus niet genoeg is.

Ik ga er eigenlijk een beetje vanuit dat het ligt aan een oogafwijking en niet in medische zin.

Ik zou graag reakties ontvangen waar er een opticien is die leuke kinderbrillen heeft en welke grazen worden geadviseerd. Kan ik me hier alvast op voorbereiden.

Uit een indicatie van een auto-refractor zou hij een afwijking hebben van +3.00 met cilinder -1.5. (Linker oog bijna hetzelfde).

Zeiss glazen misschien?

• Carla

mmm

dat weet jezelf toch wel.

Waarom ik zo reageer?

Ik vond dat je aardig wat afwist van de harde- en zachte lenzen………..

zie verhaal doen harde lenzen pijn en jouw antwoord daarop………….

maar waarom zou je zeiss glazen nemen, zijn die beter als essilor/rodenstock/hoya/hoc/enot, etc…….. glazen?

• Rene

Ja wat adviseer je bij kleine kinderen. Zo te lezen heb jezelf al een aardig vooronderzoek gedaan.

Bij kinderen van die leeftijd is het altijd kunststof (uit veiligheid en breuk)

Dan zijn er nog opties zoals:

AR (anti-reflex, ontspiegeling)

Krasvaste laag

Dikte reductie (afhankelijk vd sterkte)

Waarom specifiek Zeiss glazen?

Je pikt er wel meteen de duurste uit. Neem maar van mij aan qua uiterlijk en kijkcomfort maakt het niets uit!

Bovenstaande opties (ar etc) is zeer persoonlijk en hangt ook af wat er te besteden valt en wat voor eisen er aan het product gesteld wordt.

Vergeet niet op zo'n leeftijd kan er regelmatig gewisseld worden van glazen (ivm sterkte verandering),montuur breuk etc. wat ook extra kosten met zich meebrengt als je meteen alle luxe er op laat zetten.

En wat de monturen betreft kijk gewoon eens goed rond.. en laat je daar goed in adviseren ook wat betreft de glazen.

Groet,

Rene

Die surft weer vrolijk verder in het WWW

• in opleiding

Hoi Renee,

Dank voor je antwoordt. 'k Ben inderdaad al op onderzoek uitgegaan. Waarom ik zeiss heb genoemd is omdat ik de indruk had dat deze nog niet eens de duurste waren al had ik dat wel verwacht. Voor school en natuurlijk ook voor in de winkel moet ik nu het glasboek leren lezen en was nieuwsgierig wat er zoal voor kinderen wordt geadviseerd.

Groetjes,

helma