Computerbril?

• Lindsy

Hallo allemaal!

Ik volg sinds kort een studie aan Hogeschool Schoevers, onwijs leuk studie alleen… ik ga er som met hoofdpijn en pijnlijke ogen weg.

Dat komt omdat je per dag behoorlijk wat uurtjes achter de computer doorbrengt.

Ik hoorde dat je een speciale bril hebt die wat ‘rust’ aan je ogen geeft.

Er is niets mis met mijn ogen, heb ook geen bril of lenzen.

Maar het komt gewoon door het computerbeeld.

Nou is mijn vraag:

“Wie weet waar ik op internet hier voldoende, betrouwbare informatie over kan vinden?”

Ik kan namelijk nergens op internet hier informatie over vinden…

Alvast bedankt!!!

Groetjes,

Lindsy

• Peter

Heb je je ogen al eens laten meten? Ben je boven de 42-43 jaar?

Beeldschermbrillen worden voorgeschreven aan mensen met prebyopie (leesproblemen). Hoe hoger de leesadditie hoe kleiner je werkgebied.

Een beeldscherm bril geeft je een groter leesbereik, dus een groter werkgebied doordat er verschillende sterkten in de bril zitten verwerkt.

Echter de jonge presbyopen kunnen het af met een enkelvoudige beelschermbril (dwz glazen met een sterkte voor bijv beeldscherm op 65 cm)

Als ik jou was zou ik je ogen laten nakijken of er misschien niet een lichte verziendheid aanwezig is. Dat zou een extra inspanning voor je ogen zijn.

Anders zou een beeldschermfilter de lichtintensiteit van het beeldscherm kunnen verminderen waardoor het minder vermoeiend is voor je ogen.

Hou om de 60-75 minuten beeldschermwerk een pauze van ca 10 minuten.

Wat ook nog een factor kan zijn is dat bij verhoogde concentratie de knipperslagfrequentie lager word en daardoor je ogen droger worden (zeker in airco/luchtgefilterde ruimte) en sneller irriteren en rood worden.

oplossing is er niet zo 123.

Begin bij een oogonderzoek en laat je dan verder adviseren.

Succes

• Lindsy

Bedankt voor de reactie!

Misschien dat ik dat dan maar eens moet gaan doen ;)

En… ik ben 19…

Dus dat is best vroeg al.

Nu ik er zo overna denk, in de comp.lokalen is inderdaad een airco aanwezig die soms behoorlijk aanstaat.

Ik zal er eens op letten.

Nogmaals, bedankt!

Groetjes,

Lindsy