leesbril

• reina

vraagje, hoe kan het dat ik beter kan lezen met een leesbril van mijn broer, deze heeft hem duur gekocht bij de opticien, dan met het brilletje wat ik bij het kruitvat gekocht heb voor twee euro?

Ik kreeg last van moeie ogen, en de huisarst gaf mij het advies om maar zo'n goedkoop brilletje te halen, met de sterkte van 2,0 zit er nu echt zo'n groot verschil tussen?

Reina

• Rene

Reina,

Als ik jou was zou ik je ogen maar laten opmeten bij een opticien ipv een goedkoop brilletje te gaan halen bij een drogisterij.

Waarom?

1. Je ogen zijn waarschijnlijk niet gelijk > je goedkope leesbril wel

2. Wellicht heb je ook een cylinder waarde nodig > heeft je goedkope bril niet.

3. Misschien heb je een pd van bijv.67mm nodig > heeft je goedkope leesbril niet.

4. Wellicht is +2.00 te sterk > Kan je huisarts niet zomaar beoordelen

Kortom kan er nog meer over zeggen… Maar doe een ogentest dan weet je of je goedkope bril goed is.

René

• Nyn

Toen mijn pa en ik een nieuwe bril moesten uitzoeken (nouja ik mijn 1ste) vroeg me moeder ook of zij ook een leesbril moest omdat ze moeite had met lezen. De opticien raadde haar gwoon een goedkoop brilletje bij de blokker voor een euro aan met sterkte +1.5 omdat dat meestal voldoende is en je dan geen dure bril nodig hebt..

• Rene

Dan kan ik maar één ding zeggen, deze opticien verstaat zijn vak niet!

Rene

• L

Ik ben inmiddels aan mijn derde leesbril toe, de eerste was een goedkope van een x winkel.

Had al na een paar weken in de gaten dat dit niet zo goed werkt, omdat beide ogen niet het zelfde waren en die bril van een dermate slechte kwaliteit was (o.a. niet krabestendig) dat ik snel naar de opticien ben gegaan.

Het was een wereld van verschil met die goed aangepaste leesbril.

Na een paar jaar gaan de ogen achteruit, dit ben ik gaan merken en daarom is een nieuwe bril nodig.

Ik ga wel naar een opticien daar goede passing en advies noodzakelijk is, dit weet ik uit ervaring en hij of zij is deskundig.

Het lijkt me duidelijk wat het advies is!

• Nyn

Dan moet je niet bij mij wezen, maar bij pearl!