Bril nodig?

• Nyn

Hallo,

Ik ben nieuw op dit prikbord, omdat ik een vraag heb…

Ik heb heel veel last van hoofdpijn, soms ook wel beetje wazig zien enzo. Me pa kan zonder bril niks zien, me zus heeft ook een bril.. Nu liet ik mn ogen opmeten bij de opticien, en ik had -0.50 dacht k.. Volgens die man was een bril wel nodig, nouja ik kon het iig proberen om te kijken of die hoofdpijn weg ging. Zou hem dan alleen in de klas enzo opmoeten.

Maar ik kan me nog wel herrinere, paar jaar trug toen me zus een bril moest, dat ze eerst langs de oogarts moest… En dat schijnt bij mij niet nodig te zijn? Wat ze toen opgemeten hebben met dat apparaat, dan kunnen ze gelijk een bril maken..

Maar is het wel nodig, of kan ik beter eerst langs de oogarts gaan?

Bedankt,

Groetjes,

Nynke

• René

Nynke,

De afwijking die jij aangeeft (-0.50) geeft een vermindering van het gezichtsvermogen op afstand. Dit komt omdat de oogbol te lang is en het beeld niet op maar voor het netvlies worden afgebeeld.

Mijn advies zou dan ook zijn om een bril aan te schaffen (mede vanwege je klachten) en deze te gebruiken op school en bijv als je t.v kijkt.

Een bezoek aan een oogarts is naar mijn inziens niet nodig. Ik neem aan dat de opticien geen verdere bijzonderheden/afwijkingen is tegekomen.

Wil je er wel even op wijzen dat het aanschaffen van deze bril geen garantie geeft dat je hoofdpijn verdwenen is. Dat kan geen enkele opticien met 100% zekerheid garanderen. Tenslotte is hoodpijn een “vaag” gebied. Hiermee wil ik aangeven dat er nog vele redenen te noemen zijn die hoofdpijn kunnen veroorzaken. Een afwijking van het oog kan er één van zijn.

Succes met je beslissing!

Groet,

René

• Nyn

Bedankt voor je antwoord! Ik vroeg dat over de oogarts, omdat het mij betrouwbaarder leek zeg maar, gewoon 2nd opinion ;)

Over die hoofdpijn vertelde de opticien ook, dat hij geen garantie kon geven dat het zou verdwijnen. Hij zei daarom ook, dat k gewoon een zo goedkoop mogelijk bril dan moest uitzoeken, helpt het wel, is het mooi, helpt het niet, ben ik niet gelijk veel geld kwijt.

Maar ik ga het toch maar proberen, hopelijk worden m'n klachten minder :)

Groetjes,

Nynke