alternatief voor laseren ?

• Carla de W

Ik sprak laatst een vrouw die werkt in een ziekenhuis op de oogheelkunde. Toen raakten we aan de praat over laseren en zij vertelde toen dat er ook een andere techniek is. Het wordt gedaan bij mensen met staar en nu willen ze dat gaan uitbreiden naar mensen met een bril.

Weten jullie waar zij het over had ?

Weten jullie er meer van af ?

Hebben jullie daar een mening over ?

Oh, ja ik heb - 8

• Cato

www.artisanlens.com

Misschien heeft ze zoiets bedoeld???????.

Groetjes Cato

• Carla de W

Inderdaad, het lijkt er echt wel op.'

Dank je wel

• Carla de W

Als je zo er naar kijkt, wat is jouw mening er over ?

Heb je eigenlijk ook iets met ogen te maken, heb je er een bepaald idee over, of informatie die ik niet heb ?

• BN

Hoi Carla,

De artisan lens is een mooi alternatief voor een laserbehandeling als b.v. je hoornvlies niet dik genoeg is. Prijs techische gezien scheelt het niet veel met een normale laserbehandeling als groot voordeel is ook nog te noemen dat het gebruik van inplant lenzen nog terug te draaien is.

Nadeel is dat het verkrijgen van de exacte sterkte heel moeilijk is voor de gene die de behandeling uit voert. Vaak zie je dus dat er nog een reststerkte tussen de +1 en -1 over blijft

Groet Bas

• Cato

Ik werk als oogarts assistent. Een van de oogartsen in het ziekenhuis waar ik werk “doet” de artisanlens. Wat Bas stelt is idd waar, het is moeilijk, maar zeker niet onmogelijk. Gisteren zat er nog iemand in de stoel met een visus van 1.0 beiderzijds zonder correctie. De rest sterkte was een cilinder van 0.50 Voor de behandeling droeg ze zachte lenzen - 9.75 en -9.50.

Er worden diverse voorlichtingsavonden georganiseerd. Misschien is het wat voor je om daar eens te gaan luisteren. Mijn mening: Laat je goed adviseren, overweeg goed en ga voor artisan of laser als je er zelf helemaal achter staat.

Veel succes met je beslissing.

Groetjes Cato