brilglazen

• chris

Ik heb net een bril gekocht om te gebruiken als ik een keer geen lensen wil dragen.

Nu zet ik de bril op en als ik mijn hoofd ook maar een beetje beweeg beweegt de hele kamer. Weet iemand of dit een kwestie van wennen is of dat de glazen niet in orde zijn?

• mikico

hallo chris.

waarschijnlijk heb jij in één of beide ogen een cylinder. dat betekent dat er binnen het oog een sterkteverschil is. dat verschil komt dus terug in je glas om scherp te kunnen zien.

draag je bril de eerste dagen zoveel mogelijk, dan wen je er het snelst aan.

gaat het niet over, ga dan terug naar je opticien. soms kunnen de cylinders wat minder sterk gemaakt worden zonder dat de gezichtsscherpte er onder lijdt, dan wordt het allemaal iets comfortabeler voor je.

succes ermee. miki.

• tessa20

hoi,

ik hoop dat het al wat beter gaat, anders moet je toch even naar je opticien terug.

Het kan er ook aan liggen hoelang je de lenzen uit hebt gehad voordat ze de meting gedaan hebben, is dat ongeveer een kwartier tot een half uur geweest dan zou het goed moeten zijn. Heb je ze langer uit gehad dan krijg je toch dat het verkeerd is gegaan. Dan heeft het hoornvlies zich namelijk al meer hersteld. Doe je de bril alleen op als het 's avond is of vaker? Dan kan het zijn dat de ogen er nog aan moeten wennen. Het kan zoals al eerder gezgt is een cylinder zijn. Ik wens je veel succes.

Tessa