Vroeger had ik al vrij snel een bril nodig jaar of 12 en dit vond ik zo erg dat ik op school nooit me bril op deed (stiekem uiteraard) totdat ik een jaar of 17 was en zachte lenzen had genomen, achteraf gezien erg stom want ging daardoor erg slecht op school en heb daardoor een veels te lage diploma behaald, VBO, was vooraf gescaht op vwo, ik ben nu 24 en ga de tijd weer inhalen ven net begonnen met mijn hbo opleiding na afgelopen jaar mijn 21 plus toets behaald te hebben. in hoeverre is dit van belang bij jullie geweest? Ze zeggen dat je ogen niet slechter worden als je geen correctie draagt (ik draagde me bril savonds en sweekends wel gewoon) maar echt goed kan het nooit zijn, misschien verklaard dit ook wel mijn vele hoofdpijnen enzo!
oh ja mijn eerdere topics gingen over verkeerd lenzen gedragen te hebben maar ik zit er echt aan te denken om nog 6 mnd deze pure vision lenzen te dragen en dan over te stappen naar harde, ivm de toekomst. Was een keer bij een opticien een die vertelde mij dat het erg moeilijk is om over te stappen van zaacht naar hard, maar kan nooit zo moeilijk zijn om over te stappen van niks naar hard, ofzie ik dit verkeerd? Zijn er uberhaupt veel mensen die overstappen bijv, bij vaatingroei of tew weinig zuurstof? maar moet mijn bril dan ook weer opnieuw worden afgesteld? Heb net een dure bril van 400 aangechafd en weer een nieuwe bril zie ik niet zitten..lastig zeg al dit gezeur, steeds meer interesse voor de laser, maar ja na afgelopen zaterdagh kassa te hebben gekeken zie ik dit niet minder zitten