Hallo allemaal,
Ik ben bij de opticien geweest en hij heeft geconstateerd dat ik aan mijn linkeroog een afwijking heb; normaal gesproken stoppen de zenuwbanen voor je oog, maar bij mij loopt het een gedeelte door in mijn oog, waardoor mijn blinde vlek niet cirkelvormig is, maar afwijkend. Kent iemand dit verschijnsel en kan hij/zij er meer over vertellen?
Een tweede vraag: Ik heb van mij 14e tot mijn 18e harde lenzen gedragen. Toen ik op mijn 18e een nieuwe sterkte nodig had, kon ik deze nieuwe lenzen opeens niet meer verdragen (terwijl het identiek dezelfde soort lenzen waren). Alles is geprobeerd: andere harde, zachte, extra zuurstofdoorlatende, etc. Ik heb destijds maar besloten om voortaan een bril te dragen en ben nu (7 jaar later), maar weer eens aan het informeren wat de mogelijkheden zijn. Mijn klachten bestonden uit: droge rode geirriteerde ogen en de opticien had destijds geconstateerd dat ik te weinig en onvolledig knipper, waardoor mijn ogen te weinig bevochtigd worden.
Mijn sterkte is 4,75 en een cilinder van 1,25 en 5,00 en cilinder van 1,00. De bolling e.d. is wel degelijk geschikt voor lenzen overigens. Wie heeft tips/ suggesties?
Bij voorbaat dank