Wat moet ik doen?

• Cora

Al jaren draag ik contactlenzen, maar heb er erg vaak last van. Ik schijn te weinig traanvocht aan te maken waardoor ik heel vaak het gevoel heb alsof ik in een zandstorm heb gelopen. Ik had eerst zachte jaarlenzen en nu heb ik maandlenzen. Als ik weer eens last heb, dan doe ik mijn bril maar weer eens op, maar dat is ook niet alles. Behalve dat die beslaat als je bezweet bent (wat normaal is), krijg ik heel veel last van mijn neusvleugel en de achterkant van mijn oren. Als ik mijn bril minder strak laat zetten valt die van mijn neus als ik naar beneden kijk. Ik heb zelf wel aan ooglaseren gedacht, maar dat is erg duur en wordt niet door het ziekenfonds vergoedt. Ik ben 44 jaar. Heeft iemand hier misschien ervaring mee en weet wat ik het beste kan doen?

Alvast bedankt.

• Marge

een lichter montuurtje nemen,ik heb een randloos montuur“glasbril”die weegt bijna niets.

en ik heb van die rubberen neusvleugeltjes die zitten lekkerder dan die harde plasticen

• Rene

Die rubberen vleugeltjes zijn silliconen!

Groet,

Rene

www.funformobile.nl

• Cora

Wat heeft dit met mijn probleem te maken?

• Marge

je hebt toch last van je neus en je oren als je je bril draagt,dan heb je volgens mij een zware bril met zware glazen,als je een lichte bril neemt druk niet zo zwaar op je neus.

met siliconen neusvleugeltjes glijd hij ook niet zo makkelijk(hoeft ie ook niet zo strak achter je oren)

dat is toch je probleem?

• Ramona

Hoi,

Het probleem met de lenzen heb ik ook gehad. Ik haalde bij een opticien oculowelldruppels om mijn ogen regelmatig te bevochtigen, ook zette ik daar mijn lenzen wel eens mee in. Dit verzachtte mijn ogen enigszins. En bij thuiskomst dan m'n lenzen uit en bril op. Groetjes, Ramona.

• Cora

Ja, dat weet ik wel, maar als ik die link aantoets die René me heeft gegeven, krijg ik een pagina met ringtones enzovoort. En dat heeft dus niets met ogen of neusvleugeltjes te maken.